Camomillala Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Jeg har søkt en drøss jobber da jeg snart er ferdigutdanna til sommeren. Så langt har jeg fått napp på to. Jobbtilbud 1 er som midlertidig ansatt ferievikar 80% hos kommunen - fikk avtalen i dag som må signeres innen 11/3, med mulighet for å være tilkallingsvikar utenom. Her er det ikke mulighet for å få fast stilling pga ansettelsesstopp ved enheten, timelønnen var også for lav - men det kan vel forhandles. Jobbtilbud 2 som fast ansatt på helg, 22% med mulighet for å ta ekstravakter og være sommerferievikar ved et helseforetak, der tiltredelse er ila mars måned. Ved denne vil jeg få erfaring med den type arbeid jeg ønsker og ser for meg det er større muligheter for utvikling ved sommerferievikariat her enn ved den kommunale enheten. Problemet med denne er at jeg har ikke fått noe konkret tilbud da det tar tid å avklare ansettelser pga omstrukturering ved enheten. Jeg har vært i intervju med avdelingsleder og hun har virket veldig positiv hele veien. Hun var også imøtekommende for å prøve å tilrettelegge for en senere tiltredelse for min del da jeg ikke er ferdig å jobbe oppsigelsestiden min før uti april. Var sist i kontakt med henne i går før jeg fikk det skriftlige tilbudet fra jobb 1 (det var nok litt dumt å ikke vente til etterpå) for å høre om hvor langt de er kommet i prosessen, og for å sifra om at jeg trenger å få beskjed snart da jeg har fått flere tilbud. Presiserte også da at jeg ikke ville takke ja til noe før jeg fikk høre fra jobb 2. Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke hører noe om jobb 2 før fristen for det første tilbudet går ut? Jeg må ha jobb, jeg kan vel ikke ringe og purre på avdelingsleder enda en gang før fristen på det første jobbtilbudet går ut? Og kan man takke ja til et jobbtilbud ved å signere arbeidsavtale for så å angre seg etterpå? Hvordan tolker dere avdelingsleder ved jobb 2, hun kan vel ikke holde meg varm hvis det ikke er en reell sjanse for at jeg får jobben? Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Helt klart - jobb 2. Har selv jobbet i helsesektoren. Du tjener overraskende mye på helg - og du har luksusen ved å si ja til attraktive vakter på røde dager, kveld og helg der betalingen er høy. Det er aldri mangel på vakter du kan ta. Mange som jobber i helse, jobbet også ekstra på andre avdelinger. Det er ekstremt lett å få en fot forbi både her og der. Med fagutdannelse får du fort høyre stillingsprosent straks anledningen gir seg. Fast ansatt er alltid bedre enn vikariat. Lenke til kommentar
Camomillala Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 Kris85 skrev (1 minutt siden): Helt klart - jobb 2. Har selv jobbet i helsesektoren. Du tjener overraskende mye på helg - og du har luksusen ved å si ja til attraktive vakter på røde dager, kveld og helg der betalingen er høy. Det er aldri mangel på vakter du kan ta. Mange som jobber i helse, jobbet også ekstra på andre avdelinger. Det er ekstremt lett å få en fot forbi både her og der. Med fagutdannelse får du fort høyre stillingsprosent straks anledningen gir seg. Fast ansatt er alltid bedre enn vikariat. Det er jobb nr to som er mest fristende ja, nettopp pga faglig utvikling og alt det du skriver. Så jeg burde «hold out» for jobb to, krysse fingrene og håpe jeg får svar før signeringsfristen på jobbe 1? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Jeg skal ikke mene så mye om hvilken jobb du vil ta. Derimot vil jeg si det er innenfor å purre på jobb 2 innen fristen for kontrakt på jobb 1 går ut. Jeg tror de er interessert i å ansette deg, men ingenting er sikkert før du får tilbudet. Det kan være andre som har sitt å si, og som kan ha andre meninger. Akkurat når du bør kontakte dem er jeg usikker på, men jeg vil si senest mandag. Da har de noen dager på seg dersom de må få ut tilbud til 11.03. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Camomillala skrev (1 minutt siden): Det er jobb nr to som er mest fristende ja, nettopp pga faglig utvikling og alt det du skriver. Så jeg burde «hold out» for jobb to, krysse fingrene og håpe jeg får svar før signeringsfristen på jobbe 1? Ring jobb 2 og forklar at du må ha en rask avklaring, pga annet jobbtilbud. Så får du svar. Dette er helt innafor å gjøre. Lenke til kommentar
Camomillala Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 Kris85 skrev (5 minutter siden): Ring jobb 2 og forklar at du må ha en rask avklaring, pga annet jobbtilbud. Så får du svar. Dette er helt innafor å gjøre. Men jeg gjorde det i går, og da sa avdelingsleder at jeg skulle få svar så fort hun hadde det klart. Dog burde jeg nok venta med å ringt hun til etter signeringsfristen forelå. Kan jeg ta kontakt med henne en gang til når det nærmer seg da, eller blir det for masete om jeg ikke har hørt noe? De holder på å omstrukturere og jeg forstår det er mye arbeid og løse brikker som gjør at ting tar lengre tid. Lenke til kommentar
Camomillala Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 Zlatzman skrev (16 minutter siden): Jeg skal ikke mene så mye om hvilken jobb du vil ta. Derimot vil jeg si det er innenfor å purre på jobb 2 innen fristen for kontrakt på jobb 1 går ut. Jeg tror de er interessert i å ansette deg, men ingenting er sikkert før du får tilbudet. Det kan være andre som har sitt å si, og som kan ha andre meninger. Akkurat når du bør kontakte dem er jeg usikker på, men jeg vil si senest mandag. Da har de noen dager på seg dersom de må få ut tilbud til 11.03. Det blir ikke masete da jeg ringte i går for å purre på?😅 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Camomillala skrev (3 minutter siden): Det blir ikke masete da jeg ringte i går for å purre på?😅 Nei, det synes jeg ikke. Hvis du ikke purrer og bare tar den andre jobben den 11. er det jo dumt for dem, som muligens mister den arbeidstakeren de ønsket. Hvis du ikke purrer og ikke tar den andre jobben risikerer du stå uten jobb, og det er heller ikke noe gunstig situasjon. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Camomillala skrev (12 minutter siden): Det blir ikke masete da jeg ringte i går for å purre på?😅 Neida. Bare bra at du er pågående. De fleste ledere tar det som et positivt tegn. Mas i vei. Du kan til og med være såpass offensiv at du kan gi hu en frist. "Jeg må ha svar før fredag" eller noe kan du si. Får du svar om at: "Nei, det klarer jeg ikke." Så svarer du: "Da må jeg dessverre si ja til jobb 1. Trist; for jeg hadde heller ønsket meg jobb hos dere." - Da er det to mulige utfall. 1: Vedkommende sier "okokok,,,, du skal få svar... du får jobben. kom kom kom." 2: Vel, du må ta jobb nr 1. ^^ Mas mas, MAS. "Snart", "om en stund" - sånne ord holder ikke. Be om en konkret dato. 1 1 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Kan bekrefte at Pågangsmot og purring er viktig, jeg er blitt fortalt det hele livet, men det er en sånn ting som kanskje ikke gir mening før du selv er på andre siden. Å mase viser en sterk vilje og motivasjon, til å jobbe. 2 Lenke til kommentar
Camomillala Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 Alexander4840 skrev (36 minutter siden): Kan bekrefte at Pågangsmot og purring er viktig, jeg er blitt fortalt det hele livet, men det er en sånn ting som kanskje ikke gir mening før du selv er på andre siden. Å mase viser en sterk vilje og motivasjon, til å jobbe. Sant det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå