_nomad Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Har nettopp tatt opp igjen fotohobbyen, og børstet støv av stasjonær-PCen til redigering. Den har en i5 9600K og 32GB RAM. Den største flaskehalsen er nok skjermkortet, som er et XFX HD5850. Har brukt den med to skjermer, og har blitt veldig glad i oppsettet med en horisontal pluss en vertikal skjerm. i dag har jeg en skjerm på 1080p og en eldgammel en på 1680 x 1050. Dette fungerer ok, men jeg merker imidlertid at tiden har gått fra den gamle WSXGA+-skjermen. Jeg har kommet over en billig 4K-monitor på Finn, og kunne tenke meg å ta i bruk denne som hoved-skjerm og «degradere» 1080-skjermen til skjerm nr. 2. Spørsmålet er om en HD-skjerm og en 4K-skjerm blir for mye for skjermkortet mitt? Pr i dag skal oppsettet ikke brukes til gaming av noe slag, men primært jobbing i Lightroom/Photoshop og generell kontorvirksomhet. Det blir nok aktuelt å oppgradere GPU i fremtiden, men har mest lyst til å bruke pengene på skjerm nå. Noen som har mer greie på dette enn meg som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Står at den støtter maks 2560x1600 oppløsning. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 Du har et integrert skjermkort i 9600k som støtter 4k. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 Ah, vil det funke med 2 skjermer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mars 2021 Del Skrevet 3. mars 2021 _nomad skrev (1 time siden): Ah, vil det funke med 2 skjermer? I følge white paperet til den prosessoren støtter den opp til 3 skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå