Gå til innhold

Lov å være irritert på cryptominere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, N o r e n g said:

Den lista er enten utdatert eller fabrikert: det eneste jeg kan bekrefte i dag er 4chan Pass

Microsoft, Wikipedia, Norwegian, og Twitch/Amazon lar meg ikke bruke kryptovaluta for å betale/donere.

Har du et eksempel på hvor jeg kan kjøpe dagligvarer for bitcoin i Norge?

eneste utdaterte herer deg ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
13 minutes ago, N o r e n g said:

Har du et eksempel på hvor jeg kan kjøpe dagligvarer for bitcoin i Norge?

Så Bitcoin/krypto er søppel fordi du ikke kan bruke dem på Rema?

Det er det som er kriteriet ditt på valuta?

Endret av Cardinal
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (5 minutter siden):

Morsomt hvordan alle svarene jeg får er forsøk på humor, og bortforklaringer vedrørende pyramidespill at det ikke passer alle kjennetegn.

Men din definisjon er alt sammen pyramidespill. Tradisjonelle finansmarkeder, valuater, askjer, boligmarkdet og ja livet.

Endret av Pc Lynet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Cardinal skrev (1 minutt siden):

Så Bitcoin/krypto er søppel fordi du ikke kan bruke dem på Rema?

Det er det som er kriteriet ditt på valuta?

Nei, krypto er et pyramidespill fordi det er et nullsumspill der det lønner seg å ikke selge inntil strømmen av nye investorer opphører.

Jeg spurte om dagligvarer fordi det er noe av det de aller fleste handler i hverdagen, siden nonlocality gjør kryptooverføringer hver dag håper jeg det har en hensikt utenom spekulasjon.

ex-jordbærplukker skrev (Akkurat nå):

kommer man sent til brødkøen så kan man forvente at det er ingen brød igjen

Og kommer man tidlig nok får man 10000000000000000000000000000 brød

Lenke til kommentar
4 minutes ago, N o r e n g said:

Nei, krypto er et pyramidespill fordi det er et nullsumspill der det lønner seg å ikke selge inntil strømmen av nye investorer opphører.

Jeg spurte om dagligvarer fordi det er noe av det de aller fleste handler i hverdagen, siden nonlocality gjør kryptooverføringer hver dag håper jeg det har en hensikt utenom spekulasjon.

Og kommer man tidlig nok får man 10000000000000000000000000000 brød

Du får debit kort du kan fylle på med crypto, men det er jo klart at du konverter det til FIAT før du betaler med det da

Lenke til kommentar
2 minutes ago, N o r e n g said:

Nei, krypto er et pyramidespill fordi det er et nullsumspill der det lønner seg å ikke selge inntil strømmen av nye investorer opphører

Hvilke land har forbudt krypto med pyramidespill som begrunnelse??

Kanskje du kunne innformere myndighetene om din juridiske konklusjon og hvordan du kom frem til den?

Siden pyramidespill vel er forbudt i alle vestlige land, ville de sikkert sette pris på å bli informert og korrigert i deres juridiske vurdering deres eksperter har gjort, siden ingen av dem har forbudt det pga "det er pyramidespill"

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 minutter siden):

Du får debit kort du kan fylle på med crypto, men det er jo klart at du konverter det til FIAT før du betaler med det da

Dette høres bare ut som om en diger omvei med tanke på energiforbruket til en kryptotransaksjon. Hvilken fordel er det for meg å betale med et debetkort der jeg må betale 50+ kr hver gang jeg fyller på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Verdien av bitcoin valuta kan variere veldig over tid. Når det har økt med 5 ganger siste månedene så kan en tenke seg at det kan være en fare for at det snart kan gå tilsvarende ned igjen. Dette gjør det til en investering med stor risiko om en kjøper bitcoin. Dette gjør det ikke til noe pyramidespill der hele opplegget er at flere og flere skal investere og dermed bringe verdien oppover helt til det sprekker. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, N o r e n g said:

Dette høres bare ut som om en diger omvei med tanke på energiforbruket til en kryptotransaksjon. Hvilken fordel er det for meg å betale med et debetkort der jeg må betale 50+ kr hver gang jeg fyller på?

Hvor får du 50kr i avgift?
Crypto.com kortet har ingen fees og 3% cashback

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...