Razorblade Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei Håper noen kan hjelpe meg. Har ikke postet så mye før nesten aldri, men nå trenger jeg hjelp. Har et nettverk på 5 pc'er, 1 som kjører som server og 2 som kjører uten nett. (men med nettverk) Og 2 som har nett og nettverk. Nå er det slik at den ene har ikke lenger kontakt med nettverket eller nett. Har prøvd og pinge, true og brølt men... Den har ikke fungert. Noen som har forslag?, pc'n har ikke kontakt med nett eller nettv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har de IP? Er DHCP oppe å gå? Har du gjort noe med dem nylig? Lenke til kommentar
Razorblade Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ip ok det har den men DHCP har jeg ikke peil på. Forklar er du snill Lenke til kommentar
Razorblade Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ok ting er at jeg har (vært) er gamer mer en teknisk.. Men jeg er interessert i å lære. Jeg har vært borte i et par uker og folk bruker pc'ene, og kommer og går så... Jeg er ikke sikker på om noen har endret på noe men jeg tror ikke det. Det er ikke så mange som bruker pc'er mer enn til mirc. Er ofte plaget med nettverk og internett, jeg er admin for en radio. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Slik finner du ut om du har DHCP aktivert. trykk start---->kjør-----> skriv cmd ------>i ledeteksten skriver du ipconfig /all da får du opp noe som dette Tunnelkort 6to4 Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : 6to4 Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 81-F1-36-4F DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : .. Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : .. NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-Interface Fysisk adresse . . . . . . . . . : 81-F1-36-4F DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : .. Standard gateway . . . . . . . . : DNS-servere. . . . . . . . . . . : .. NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert Der ser du att det står | DHCP aktivert..............ja/nei viss den er aktivert...Prøv og oppdatere drivere til Nettverkskort f.eks. Lenke til kommentar
Razorblade Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 OK.. var borte en stund. Og jeg fikk sjekke DHCP og den var aktivert. Men hva skulle driverene ha og si? De har funket hittil.. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 OK, drit i driverne..Men har du sjekket at kablene sitter godt i begge ender...eventuelt om lillesøsters har hatt det moro med saksen?? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hva står det på IP-Addresse der det står at DHCP er aktivert? Vet du om noen kjører DHCP, evt du har en router som kjører DHCP? Hvis IP-Addressen starter på 169.x.x.x så setter du opp statisk IP, og prøver å pinge noen av de andre maskinene på nettverket. Har du sjekket alt av kabler? Lyser det på switchen i porten som pc'en er koblet til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå