Gå til innhold

Bli med på prøvekjøring: Slik er Audi RS E-Tron GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Masse klaging på dårlig sitteposisjon før man fant ut at setet faktisk kan justeres. Stor humor.

Ellers morsomt å observere den åpenbare biasen. Det måtte omtrent hales ut at "Joda, dette er en ganske ålreit bil". Og at den sikkert kommer til å slå an blandt Audi.fansen. *glasshus i tusen knas*

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Jeg er litt usikker på hvilken bias du sikter til nå. Kan du utdype?

Skal ellers understreke at vi hadde veldig kort tid med bilen, og at det nok påvirker hvor presise vi klarte å være. Under andre omstendigheter, med litt tid bak rattet og bedre anledning til å samle tankene, så ville det trolig blitt annerledes. Da hadde vi sikkert spilt inn noen deler på nytt også.

Dette skulle være litt umiddelbare tanker og reaksjoner før vi får anledning til å kjøre bilen over en litt lengre periode.

Vi setter pris på alle forslag til hva vi kan eller bør gjøre annerledes!

//Marius, TU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, uname -i said:

Masse klaging på dårlig sitteposisjon før man fant ut at setet faktisk kan justeres. Stor humor.

Så at Carwow klager på at det ikke er noe pute i senterkonsollen til å hvile armen på. At man ble sittende med albuen i koppholderen.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i allefall viktig at rekkeviddetester blir utført med forvarmet batteri, rett dekktrykk, start og stopp i samme punkt, nøyaktig logging av temperatur ute og inne. Helst også med standard hjul.

Helst bør rekkeviddetester kjøres på tørrt føre uten snø is. 
 

Kjørekomputer og distansemåler må kontrolleres mot forbrukt energi og avstand. Batteriet bør kjøres fra 100- under 5%.
 

Alt for mange enten utfører ikke dette eller registrerer det ikke. Det blir det mange rare resultat av. 
 

Ladetester bør også utføres under fabrikantens anvisninger for forvarming. Jojoing er ikke for vanlige elbil eiere. Heller ikke å kjøre bilen i en time i 160 for å nå optimalt batteri temperatur 

Energien forvarmingen krever må være med i rekkevidde måling ev registreres. 
 

Kunne også vert greit å registrere energiforbruk ved forvarming av batteri og bil i sterk kulde. 

Lenke til kommentar
hitokiri skrev (4 timer siden):

Takk for innspill.

Jeg er litt usikker på hvilken bias du sikter til nå. Kan du utdype?

Ikke noe spesielt mer enn det jeg skrev. Det var bare inntrykket jeg fikk. Det med "Audi-fil"" eller hva som ble brukt skjønte jeg ikke spesielt mye av. Jeg er langt fra noen fan av Audi(litt kjedelig), men i likhet med veldig mange andre synes jeg denne designen var helt topp. Til tross for at bilen deler plattform og drivlinje med Taycan så har de klart å lage et uttrykk som skiller seg tilstrekkelig ut.

Interiør og instrument-cluster er også noe som Audi er proffe på og gjør bedre enn de andre premium-tyskerne. Registrerer at de har tatt til vettet og gjeninnført knapperad for klima etc.  Har skrevet tidligere at bruk av touch-skjerm har nådd toppen av hype-kurven og at flere nå lander på en mer fornuftig balanse mellom skjerm og fysiske knapper/hendler.

Endret av uname -i
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...