Dozer Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 på tide å patche igjen folkens. <marcelo.tosatti:cyclades.com>: o Andrea Arcangeli: malicious users of mremap() syscall can gain priviledges 2.4.24 er ute med denne patchen 2.6 er jeg usikker på, men sjekk for sikkerhets skyld kernel.org. /Dozer Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kan legge til litt lesestoff: http://isec.pl/vulnerabilities/isec-0012-mremap.txt Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 men er det sånn som med det andre hullet at så lenge man ikke har gitt noen ssh adgang så går det greit? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 men er det sånn som med det andre hullet at så lenge man ikke har gitt noen ssh adgang så går det greit? "Linux kernel do_mremap local privilege escalation vulnerability" Det er altså snakk om lokal exploit, så vilt fremmede folk kan ikke bryte seg inn fra internett sånn uten videre. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) 2.6 er jeg usikker på, men sjekk for sikkerhets skyld kernel.org. i følge kommentarer på slashdot, skal det vist bare gjelde 2.6.1-rc1 av den 2.6 serien *peker på egil* Endret 6. januar 2004 av dvj Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 userdel dagur Hihi, jeg fant ingen informasjon angående 2.6 når jeg leste litt rundt på nettet i går. Egil: Where teh fsck are ya' ? *savne* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå