Zhanna Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Hei. Jeg har nå prøvd å koble min nye induksjonskomfyr og etter min mening koblet alle kontaktene riktig (brun på L, blå på N og gul/grønn (jord) på PE. Det ser ut at det kommer strøm til komfyren, men jeg får feilmelding. Det blinker FF og 5 vekselvis på koketoppen. Jeg trenger hjelp da. Skal prøve å legge ved bilder av hvordan jeg har gjort det. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Hvilken modell har du? Ser ut som du prøver å koble en ovn beregnet for 400V TN til et 230V IT anlegg. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 (endret) Du mangler alle laskene som er på bildet. Det er de bronsefargede halvbuene som du ser er øverst i koblingsboksen. Koble de slik som på bildet for 230V De er sorte halvbuer i bruksanvisningen. Endret 2. mars 2021 av Revolution 1 Lenke til kommentar
Zhanna Skrevet 2. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2021 Det er Gorenje EIT6455WP. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Forøvring har du montert strekkavlastningen feil inn mot komfyren også. Den hvite kappen skal alltid ligge under strekkavlasteren. Dermed har du trolig også gjort det feil i støpselet. Koble begge sider på nytt. Lenke til kommentar
Zhanna Skrevet 2. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2021 Tusen takk for svar! Det var selvsagt de halvbuene som jeg ikke hadde satt riktig. Alt fungerer nå. Ja, jeg har tenkt på den hvite kappen. Det er rett og slett ikke plass under det tverrstykket som ligger over. Hele greie blir for tjukt. Jeg har gjort det riktig i støpslet. Takk igjen for hjelpen, Revolution. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå