Tiger__Style Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei. Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg et nytt hovedkort + RAM. Tror jeg går for et Abit AI7-kort, men når det gjelder RAM er jeg usikker. Jeg fant frem til to ulike Corsair brikke-sett, et med 512MB Ram og et med 1024. Jeg stussa over at prisen var så lik, så jeg tenkte jeg måtte spørre dere. Hva er egentlig forskjellen mellom disse? Det eneste jeg ser er CAS-Latency: CS 2. For en amatør (som meg), så virker det jo mest fornuftig å kjøpe 1024MB-utgaven. Eller er dette noe lureri? Link 1 Link2 Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 De to brikkene er av helt forskjellge kaliber. TWIX brikken på 512 har bedre "timings" og lar seg klokke høyere en Value s. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Corsair LL er bedre. Lavere timings etc. Anbefales. Lenke til kommentar
Tiger__Style Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Så jeg vil altså få bedre ytelse med 512 LL enn 1024?! Jeg vet jo at det er forskjell på ytelsen på RAM-brikker, men er det såpass mye forskjell at 512 LL-utg. er like rask som 1024-utg.? Har ikke råd til å bruke mer enn ca. 1500 på RAM uansett, så det blir enten 512 LL enn 1024 (uten LL ) Har ikke tenkt å overklokke noe. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Du må nesten se det opp mot hva slags programvare du skal kjøre. Til spill og lek holder det med 512, og det er raskere med 2x256mb pc3200LL enn noen andre brikker jeg vet om. Derimot, driver du med videoredigering, tunge photoshopfiltre, 3dgrafikk og andre tyngre opperasjoner, så lønner det seg med 1Gb ram i motsetning til noe raskere 512mb ram. Gi oss en pekepinn på hva du skal bruke maskinen til. DrErling Lenke til kommentar
Tiger__Style Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Vel, jeg bruker maskinen for det meste til spill: NFSU, Max Payne 2 osv. Jeg driver en del med Photoshop CS (Bilderedigering og web-design), men bruker ingen filtre. Fomler litt med 3D fra tid til annen også (Maya 5), men der er jeg ganske fersk. Bare litt enkel modellering, ikke noen tunge animasjoner. med det første Da bør jeg kanskje satse på 512 LL? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg innbiller meg at du vil ha best av LL minne til ditt bruk, og da 512mb. DrE Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 og for ikke å snakke om at Value S er billig ram, og kvantitet foran kvalitet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Så jeg vil altså få bedre ytelse med 512 LL enn 1024?!Jeg vet jo at det er forskjell på ytelsen på RAM-brikker, men er det såpass mye forskjell at 512 LL-utg. er like rask som 1024-utg.? Har ikke råd til å bruke mer enn ca. 1500 på RAM uansett, så det blir enten 512 LL enn 1024 (uten LL ) Har ikke tenkt å overklokke noe. Det er ikke størrelsen det kommer an på her , men timingn jo lavere timing jo raskere brikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå