lada1 Skrevet 13. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Konklusjon: straks f.eks. en "distrikts-ordfører" tråkker Oslo-media på tærne, så prøver de seg med karakterdrap: https://www.nrk.no/mr/moldeordforer-torgeir-dahl-mener-han-bommet-pa-tidspunktet-da-han-kritiserte-oslos-koronahandtering-1.15414617 Noen kaller det "medie-kjør" der en altså finner på alle mulige negative sammenhenger. Veldig udemokratisk - på grensa til fassistisk. Her prøvde de seg med å sette han inn i en konspiratorisk sammenheng ("skjult sentralt organisert Høyre valgkamp"), de prøvde å få han til å se ut som en forræder og uansvarlig populist ("spile på motsetninger mellom by og land i en vanskelig tid"), han satte "Molde i et dårlig lys" (de interjuet noen unge som "var lei seg" pga ordførererns meninger og hadde venner i Oslo), få statsministeren til å "avsanne han" i beste sendetid på TV etc. Ganske sterkt. Her er det mye å forske på hvordan Oslo-media kan bedrive karakter-drap til skrekk og advarsel for andre. Konklusjon: En vil helst sette munnkurv på opposisjonelle. For å illustrere: Hva med å sette munnkurv på AP og Støre? Bedrive karakterdrap på han fordi han har meninger om håndteringen av pandemien? Jeg mener at Støre ikke er mer menings-berettighet enn "distrikts-ordførere". God terapi å få sagt dette 🙂 Endret 13. mars 2021 av lada1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) Om det er noen som har skylden for det høye smittetrykket i Oslo så er det regjeringen som har tillatt nærmest fri flyt av folk inn og ut av landet via Gardermoen. At dette har blitt gjort for å tekke en ansvarsløs byggenæring, samt andre næringer som driver rovdrift på utenlandsk arbeidskraft gjør ikke akkurat saken bedre. Grensene burde vært hermetisk lukket allerede for ett år siden, slik Australia gjør. Hvor tror folk at Britisk, Sør-afrikansk og Brasiliansk mutert virus kommer fra? At Oslos befolkning i det hele tatt gidder å prøve å etterleve tiltakene når regjeringen holder på slik er for meg et mysterium. Om jeg hører ordet dugnad bli sagt én gang til tror jeg at jeg spyr! Endret 13. mars 2021 av ITtraktor 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 13. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2021 4 minutes ago, ITtraktor said: Om det er noen som har skylden for det høye smittetrykket i Oslo så er det regjeringen som har tillatt nærmest fri flyt av folk inn og ut av landet via Gardermoen. At dette har blitt gjort for å tekke en ansvarsløs byggenæring, samt andre næringer som driver rovdrift på utenlandsk arbeidskraft gjør ikke akkurat saken bedre. Grensene burde vært hermetisk lukket allerede for ett år siden, slik Australia gjør. Hvor tror folk at Britisk, Sør-afrikansk og Brasiliansk mutert virus kommer fra? At Oslos befolkning i det hele tatt gidder å prøve å etterleve tiltakene når regjeringen holder på slik er for meg et mysterium. Om jeg hører ordet dugnad bli sagt én gang til tror jeg at jeg spyr! Du har sikkert mye rett her, men hverken byrådet i Oslo eller sentrale media har engasjert seg i denne sammenheng. Da heller mase om å ta fra landet noen få vaksiner og bedrive karakter-drep på en "distrikts-ordfører" ? Tråden her handler forøvrig mest om hvordan Oslo-media prøver å sette dagsorden og slår ned på opposisjonelle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 (endret) 15 minutes ago, lada1 said: Du har sikkert mye rett her, men hverken byrådet i Oslo eller sentrale media har engasjert seg i denne sammenheng. Hva for noe? Raymond har flere ganger gått ut mot karantenefritak for arbeidsinnvandrere/grensegjengere. Det samme har media. Kan vi i det minste holde oss til fakta? Endret 13. mars 2021 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. mars 2021 Del Skrevet 13. mars 2021 lada1 skrev (2 timer siden): Du har sikkert mye rett her, men hverken byrådet i Oslo eller sentrale media har engasjert seg i denne sammenheng. Da heller mase om å ta fra landet noen få vaksiner og bedrive karakter-drep på en "distrikts-ordfører" ? Er det noen som var tidlig ute både mot innreisetrafikk, arbeidsinnvandrere med smitte, regjeringens grenseåpning og NHO så var det jo nettopp Raymond Johansen. Ingen har vel vært mer kritisk og vokal til dette enn han. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) On 3/13/2021 at 10:06 AM, Snikpellik said: Er det noen som var tidlig ute både mot innreisetrafikk, arbeidsinnvandrere med smitte, regjeringens grenseåpning og NHO så var det jo nettopp Raymond Johansen. Ingen har vel vært mer kritisk og vokal til dette enn han. *Nå* ja. Du unnlot å nevne at han i sin tid ville åpne restauranter i Oslo - og som direkte angikk hans by. Hva han har ment om arbeidsinnvandring i Lofoten er en annen sak 🙂 Enkelt for han å pludre om slikt. Endret 19. mars 2021 av lada1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå