Gå til innhold

Maskinen klikker ved 133 fsb!?

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD athlon XP1800 og et MSI K7T266 Pro2, og når jeg setter fsb'n til 133 liker maskinen min å klikke når jeg kjører div. aplikasjoner. Ganske random også. Og det er forskjellig blåskjerm-meldinger nesten hver gang... (mange like, men de varierer i rekkefølge).

Har en følelse at det er RAM'en (asus tror jeg), men er jammen ikke helt sikker. Noen som veit no' om hva det kan være? Har formatert og lagt in windows på nytt ørten ganger.. prøvd div. drivere, byttet skjermkort, både PCI og AGP, etc. (kun skjermkort hjelper heller ikke)..

Begynner å bli veeeldig irritert! Har knota med dette i en laaang stund... *sukk*

*AAARGH!*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan høres ut som om en rambrikke er ustabil på 133 MHz. Hvis det er mulig, kan du prøve å stille inn Ramhastigheten til 100 MHz i BIOS, mens prosessoren kjører på 133 FSB.

Har du sjekket av Rambrikken(e) sitter ordentlig fast i sporet sitt? Hvis du har flere rambrikker installert, har du prøvd å ta ut en og en for å prøve å finne "synderen"? Prøv også å sette RAM`en i forskjellige spor.

Du kan prøve å sette BIOS på minst aggresive

"RAM-timinger", oppdatere BIOS osv. Det er mange ting det kan være. Lykke til :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-03-07 16:20 ]

Lenke til kommentar

Ein liten feil her trur eg :wink:

Rett meg viss eg og har feil!!!!

cs_er_gøy skreiv:

2100 = 200 = 100fsb

2700 = 266 = 133fsb

Dette skal vel eigentleg være:

1600 = 200 =100fsb

2100 = 266 =133fsb

2700 = 333 =166fsb

Veit at dei to første er riktige men er neimen ikkje sikker på at 2700 = 333 = 166fsb

;D

Ørjan

Lenke til kommentar

sjekk kjøleribba di.

Jeg hadde litt av det samme problemet, kunne bare kjøre på 100FSB og mindre, men maskina klikka da jeg satte FSB på det laveste 90 og noe.

Løsna min Alpha Pal 8045 og så da at kjøleribba bare var borti ene hjørnet på kjerna.

Fixa set, så ble alt stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...