AfterGlow Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Populær passordtjeneste sporer brukerne Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Burde, teknisk sett, ikke bety så mye. Bruker man en passordhåndterer ligger den likevel på en enhet som er tilkoblet internett, som har en webbrowser som pumper cookies til gud og hvermansen likevel. Om passordhåndtereren overfører passordene til en eller annen ‘sky’, derimot, så burde man revurdere bruken sin av programvare for å huske sine egne passord. Er man blitt et mål fordi man sitter med tilgang til morsomme servere, ja, så burde man kanskje begrense tilgangen på andre måter først. Man behøver ikke passordet til vannkraftverket på samme sted man sitter å surfer lugubre sider. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Sandormen skrev (2 minutter siden): Burde, teknisk sett, ikke bety så mye. Bruker man en passordhåndterer ligger den likevel på en enhet som er tilkoblet internett, som har en webbrowser som pumper cookies til gud og hvermansen likevel. Det kommer helt an på hvor bevisstløs brukeren er. Folk er over hele skalaen fra bevisstløse til svært bevisste på internett. 3 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Regner med at Simen1 har rett. Det skal neppe mye til før vi sitter igjen som nyttige idioter. Vi dynges ned med vilkår i søkk og kav, så det skal ikke så mye til. En ukjent liten glipp her, og en vi ikke vet om enda der, så har dem fått oss dit de vil. 2 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Det er med apper som med medikamenter. En balanse mellom å hjelpe pasienten eller å ta livet av ham. Når det gjelder apputviklere er vel målet å få bivirkningene størst mulig, da det er disse som gir penger i kassa. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 KjeRogJør skrev (12 timer siden): Det skal neppe mye til før vi sitter igjen som nyttige idioter. Vil påstå at vi alle er det til en vis grad. Om du bruker Google, Facebook eller andre tjenester blir du sport og dataene dine blir solgt, om det er anonymisert eller ikke. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Heldigvis intet som slår en god passordrutine i kombinasjon med gode passord som man selv har kontroll på. Har selv intet behov for å bruke en slik passordhåndteringstjeneste for mine private passord, selv om jeg benytter en på jobb, fordi det er lagt opp til dette. For all del, folk får selv vurdere om man stoler på tilbyder, og om man ønsker å ha en "backup-løsning" i tilfelle tjenesten faller ned, om så bare midlertidig. Og for manges del vil det være en stor fordel å benytte slike tjenester, dersom man ikke har gode rutiner i utgangspunktet. Men jeg er ihvertfall for skeptisk til at jeg gir fra meg kontrollen. Og enda mere skeptisk er jeg til tjenester der man kan teste hvor sikkert passordet er, eller om det er lekket allerede. Man har tross alt ikke noen garanti for hva disse gjør med passordene folk hamrer inn på slike, og derved har man kanskje selv brutt sikkerheten ved å teste det på slike nettsider. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Snowleopard skrev (45 minutter siden): (snipp) Og enda mere skeptisk er jeg til tjenester der man kan teste hvor sikkert passordet er, eller om det er lekket allerede. Man har tross alt ikke noen garanti for hva disse gjør med passordene folk hamrer inn på slike, og derved har man kanskje selv brutt sikkerheten ved å teste det på slike nettsider. Beste måten å generere lister over mest brukte passord. Hvis siden også genererer en liste med IP-adresse med tilhørighet til passordet, har man allerede spart mange, mange timer med ‘forarbeid’. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 2. mars 2021 Del Skrevet 2. mars 2021 Sandormen skrev (2 timer siden): Beste måten å generere lister over mest brukte passord. Hvis siden også genererer en liste med IP-adresse med tilhørighet til passordet, har man allerede spart mange, mange timer med ‘forarbeid’. Jupp. Akkurat det jeg og tenker om slike tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå