Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor begynner rødmarkeringen på turtallsmåleren...

sluffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke turteller, men sperra skal visstnok være på ca 6300rpm. Skal love deg bilen bråker når du slår i sperra :D

1gir: omtrent 50km/t

2gir: ca 100km/t

3gir: mellom 140 og 150 en plass

4gir: rett før 200

5gir: si det, hadde 230, men da begynte clutchen å slure

(på blankisen såklart, aldri verden om bilen går så fort i virkeligheten)

Lenke til kommentar
1986 Scorpio 2.0i Cl (med diverse Gl saker)

115hk@5500rpm

160Nm@4000rpm

1250kg uten fører

0-100km/t: 10.6s

toppfart: 193km/t

ingenting å skryte av med andre ord, den har gått 234000. Den går fortsatt greit nok. Har justert tenninga litt, kanskje det som gjør at den virker litt kvikkere enn de andre 2.0i'ene jeg har prøvd.

Gire meg ihjel? Man merker da fort når det er påtide å skifte gir, enten er det så høyt turtall at dreiemomentet begynner å forsvinne, eller så trekker det dårlig pga lavt turtall. Turteller er for pingler, litt moro på biler med automatgir da :p

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar
Gire meg ihjel? Man merker da fort når det er påtide å skifte gir, enten er det så høyt turtall at dreiemomentet begynner å forsvinne, eller så trekker det dårlig pga lavt turtall. Turteller er for pingler, litt moro på biler med automatgir da :p

Hehe

Trudde du var amerikaner fan (slik som meg) og hadde amerikaner jeg. Liker best å ha få gir i Amerikanere igrunn jeg, trenger nesten ikke gir på de om du har en skikklig bygd motor med mye dreimoment ifra bunn ;) Holder fint med 3-4 gir da

Lenke til kommentar

Jeg er da bare fattig student, har ikke råa til amerikansk bil. Så fort det blir økonomi til det skal jeg se meg om etter noe amerikansk (og da snakker jeg ikke skap-japsebiler som neon og stratus osv, det skal være skikkelig med bakhjulsdrift og åtter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...