LordD Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Hei! Håper noen kan hjelpe med dette og har noen gode tips. Har en Ford Kuga 09/10 modell med Euro4 motor CDTI. Bilen fusker på lavt turtall og går inn i nødmodus noen ganger under kjøring. Nå når det har vært minus grader har det ikke vært noen problemer i det hele tatt, fungert helt fint. Varmegradene er her igjen og da fusker den igjen. Var en mekaniker på Ford som sa at klokken i turboen hadde stoppet mest sannsynlig. Vil ikke det da si at turboen ikke fungerer i det hele tatt, ellee tar jeg feil der? En annen har sagt at det sikkert er en lekkasje på noen vakumslanger. Blir jo litt forskjell i pris på reprasjon hvis det bare er slangene og ikke turboen. Byttet vakumventil uten noe forskjell Feilkoder som kommer: P003A - Læringsverdi over grenseverdi P2263 - Ladetrykksregulering - Funksjon feiler Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 LordD skrev (1 minutt siden): Ford Kuga 09/10 modell med Euro4 motor CDT Slagvolum og effekt? Lenke til kommentar
LordD Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 1 minute ago, mobile999 said: Slagvolum og effekt? 136 hk og 1997cm³ Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Det er nok turbo vanes han snakker om: Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) LordD skrev (14 minutter siden): 136 hk og 1997cm³ Det kan være problemet som beskrives her: https://youtu.be/qI_EiVqgSjM?t=246 Så vidt jeg husker kan denne delen repareres. Var det denne som ble byttet? Endret 28. februar 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
LordD Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 Den delen som er i slutten av videoen ja, den rød og svarte. Den ble byttet Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) Ok, videoen beskriver at man kan se om vakumklokken trekker tilbake armen til turboen raskt eller sakte når man starter motoren og at man med motoren avslått kan kjenne på den om innmaten er treg (muligens med vakumklokken demontert). Er dette gjort? Endret 28. februar 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
LordD Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 4 minutes ago, mobile999 said: Ok, videoen beskriver at man kan se om vakumklokken trekker tilbake armen til turboen raskt eller sakte når man starter bilen og at man kan kjenne på den om innmaten er treg (muligens med vakumklokken demontert). Er dette gjort? Ikke gjort enda nei, eneste måte å komme til turboen og vakumklokken på er under fra. Så begrenset hva jeg får gjort hjemme selv. Men mener vi sjekket armen/staget sist og kunne ikke kjenne noe treghet Lenke til kommentar
LordD Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 Bilde av den hvertfall, ikke det beste men😂 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Kanskje vakumkokken er defekt eller den fremdeles ikke får vakum? Lenke til kommentar
LordD Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 15 minutes ago, mobile999 said: Kanskje vakumkokken er defekt eller den fremdeles ikke får vakum? Var jo det han på Ford snakket om, men fungerer turboen uten den da? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) Så vidt jeg har skjønt så er det på lavt turtall turboen ikke fungerer som normalt uten vakum. Endret 28. februar 2021 av mobile999 Lenke til kommentar
LordD Skrevet 1. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2021 22 hours ago, Luske_Ludvig said: Det er nok turbo vanes han snakker om: Vært borti det før? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Ja på en 1.9 tdi vag 110 hk. Jeg swappet bare turboen. All leamikk var helt stuck. I tillegg var aktuatorklokke til leamikk og vanes rustet i stykker. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 2. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2021 16 hours ago, Luske_Ludvig said: Ja på en 1.9 tdi vag 110 hk. Jeg swappet bare turboen. All leamikk var helt stuck. I tillegg var aktuatorklokke til leamikk og vanes rustet i stykker. Mulig å bare bytte vanes? Hvis alt annent fungere og ser bra ut Lenke til kommentar
Torill Skrevet 4. september 2021 Del Skrevet 4. september 2021 Hei LordD Fant du ut kva problemet var? Samme bil og samme feilkoder her. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå