Gå til innhold

Elite 2 kontroller sendes inn til Microsoft, noen erfaring med sendingen?

BakaBerg

Anbefalte innlegg

Jeg må nå sende inn min elite 2 kontroller som jeg kjøpte på elkjøp i oktober, fordi RB funker ikke helt, og venstre stikka har drift. Veldig synd fordi det er den beste kontrolleren jeg har hatt bortsett fra dette. Tok kontakt med elkjøp, kom ikke gjennom til noen person, bare roboter, som henviste meg til Microsoft, hvor jeg da igjen bare kom frem til flere roboter. Omsider fikk jeg via mail godkjent alt til Microsoft på under 1 døgn. Nå vil de at jeg skal sende den inn, og fått etiketter for sending på mail, og instruksjoner om å stikke innom nærmeste UPS dropoff med den. Problemet er at det finnes ikke i nærheten av Trondheim... noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å be kunden ta kontakt direkte med produsent eller andre deler av salgsleddet gjør nok arbeidet enklere for en del forhandlere. Men som sluttkunde kan man kreve å bare forholde seg til utsalgsstedet.

Hos Elkjøp har jeg to ganger erfart dette. Begge gangene har jeg sagt at jeg ikke ønsker det, og at jeg forholder meg til dem. I begge tilfellene fikk jeg da omlevering av produktet umiddelbart i butikken. Nylig skjedde tilsvarende i en Intersport-butikk, som hevdet de hadde sluttet å føre varen, at varen bare hadde 2 års garanti osv. så jeg måtte kontakte selskapet direkte. Gikk ut av butikken med omlevert vare (i dette tilfellet mistenker jeg egentlig at butikken kunne ha skyldt på at de ikke lengre var det samme juridiske selskapet, etter Gresvig-konkursen og at de nå opererer som et annet selskap enn tidligere og ikke bare en navneendring fra G-Sport til Intersport).

Har hos andre også opplevd at når de skal sende inn og forventer at det tar noen uker, løses ting på en annen måte når man da begynner å stille spørsmål rundt utlånsprodukt i mellomtiden.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

Å be kunden ta kontakt direkte med produsent eller andre deler av salgsleddet gjør nok arbeidet enklere for en del forhandlere. Men som sluttkunde kan man kreve å bare forholde seg til utsalgsstedet.

Hos Elkjøp har jeg to ganger erfart dette. Begge gangene har jeg sagt at jeg ikke ønsker det, og at jeg forholder meg til dem. I begge tilfellene fikk jeg da omlevering av produktet umiddelbart i butikken. Nylig skjedde tilsvarende i en Intersport-butikk, som hevdet de hadde sluttet å føre varen, at varen bare hadde 2 års garanti osv. så jeg måtte kontakte selskapet direkte. Gikk ut av butikken med omlevert vare (i dette tilfellet mistenker jeg egentlig at butikken kunne ha skyldt på at de ikke lengre var det samme juridiske selskapet, etter Gresvig-konkursen og at de nå opererer som et annet selskap enn tidligere og ikke bare en navneendring fra G-Sport til Intersport).

Har hos andre også opplevd at når de skal sende inn og forventer at det tar noen uker, løses ting på en annen måte når man da begynner å stille spørsmål rundt utlånsprodukt i mellomtiden.

takk for det. Det ante meg egentlig, men elkjøp kundeservice på telefon er håpløst å komme frem til for tiden. Jeg skal dra innom i løpet av uken! Veldig gode erfaringer med power i trondheim, er vel de mest serviceinnstilte folka jeg har møtt, sikkert my greie folk på elkjøp også

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
NULL skrev (På 28.2.2021 den 10.36):

Takk for dette svaret. Jeg gjorde det du sa. Først en person som tydeligvis ikke visste mye om gaming,  hun tok imot kontrolleren for reparasjon. 30 min senere måtte jeg tilbake da verkstedfolka hadde sikkert bare erstatta med ny. Så nå har jeg en ny en!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tips nr.1 når du skal ha Xbox support er bare å ringe salgsnummeret til Microsoft og taste at du vil kjøpe ett produkt, deretter ber du dem sette deg over til Xbox support.

Har selv sendt inn flere kontrollere til reparasjon og det har tatt ca. to uker hver gang.
Derimot har infoen om sendingen vært litt annerledes hver gang. Men har nå lært at etter å ha mottatt fraktlappen fra Microsoft er det bare å ringe UPS og be dem om å hente pakken.   

Lenke til kommentar
MacBain skrev (På 14.3.2021 den 21.41):

Tips nr.1 når du skal ha Xbox support er bare å ringe salgsnummeret til Microsoft og taste at du vil kjøpe ett produkt, deretter ber du dem sette deg over til Xbox support.

Har selv sendt inn flere kontrollere til reparasjon og det har tatt ca. to uker hver gang.
Derimot har infoen om sendingen vært litt annerledes hver gang. Men har nå lært at etter å ha mottatt fraktlappen fra Microsoft er det bare å ringe UPS og be dem om å hente pakken.   

Akkurat! Men som en annen skrev her, så sa jeg at jeg ville forholde meg til elkjøp bare, så fikk jeg ny no questions neste gang sa de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...