Leo_ Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 (endret) Hei! Jeg har et problem google ikke kan hjelpe meg med. Jeg har nettopp fått min første printer, en billig brukt delta, ser ut som en FLSUN. Z-aksen er helt fin men X og Y-aksen ser ut til å printe rundt 6% for stort. Jeg har prøvd å legge inn GCode M655 Lxxx i både Repetier Host og som første linje i printer settings i Cura. Jeg har endret rod length fra 180 til 250 (målt til 220) uten at det utgjør noen forskjell. Jeg har også prøvd å legge inn M579 X0.940 Y0.940 i Cura, men det gjorde heller ingen forskjell. Nå sitter jeg skikkelig fast, er det noen her som har noe å tilføre saken? Endret 28. februar 2021 av Leo_ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Burde endre seg betraktelig når du endrer rod length. Er kun det jeg har brukt til å kalibrere Z og X akses på min Delta printer. Er du sikker på at verdiene blir lagret og brukt? Hvor legger du inn ny rod length? Jeg har endret det direkte i Marlin når jeg har kalibrert. Kjører den gammel version av Marlin? Alternativt kan jeg anbefale å gå over til Klipper Firmware. Det er fantastiske greier, men krever en Raspberry Pi og litt tid. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg prøvde å legge inn endringene først i Repetier Host i GCode-linja, M655 L220 «send» og så M500 «send». Når det ikke funka la jeg M655 L220 som første linje i printer settings i Cura. Der ser ikke ut som printeren responderer på kommandoen. Firmwaren har jeg veldig lite peiling på, jeg sliter med å finne noen måte å lese ut info på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Tipper det er hardkodet feil i firmware og at gcode kommandoene ikke får gjort noe. Sjekk ut om det finnes ny firmware å installere på den. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg mistenker du har rett. Finnes det noen måte å lese ut firmware på? Vanskelig å vite hva jeg skal legge inn når jeg ikke vet hva som er der. Foreløpig får jeg prøve å justere med skalering av X og Y. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 1 hour ago, Leo_ said: Jeg mistenker du har rett. Finnes det noen måte å lese ut firmware på? Vanskelig å vite hva jeg skal legge inn når jeg ikke vet hva som er der. Foreløpig får jeg prøve å justere med skalering av X og Y. Står ikke på skjermen når du booter den hvilken version av marlin den kjører? Er sikkert ett helt standard 8bits hovedkort i den så kan sikkert bruke Arduino IDE for å legge inn ny. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2021 (endret) Fikk hjelp fra en med svart belte, firmwaren var låst. Han la inn ny firmware så nå går det an å gjøre innstillinger på den. Endret 3. mars 2021 av Leo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå