Gjest 99221...d91 Skrevet 27. februar 2021 Del Skrevet 27. februar 2021 Hei, er ung ufør og vil flytte til utlandet. Går det ann? Og hvor går grensen mellom ferie og å bo? Anonymous poster hash: 99221...d91 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. februar 2021 Del Skrevet 27. februar 2021 Så vidt jeg husker så får du ikke med deg ung ufør delen til utlandet Du beholder uføregraden Lenke til kommentar
pedr0a Skrevet 27. februar 2021 Del Skrevet 27. februar 2021 Ja, den garanterte minste tilleggspensjonen er oppført i vedlegg X i forordning 883/2004 via vedlegg XI i EØS-avtalen og er dermed unntatt art 7 i forordningen. Jeg antar at NAV internasjonalt kan gi god veiledning i din konkrete sak. Da skaper du klarhet rundt rettighetene dine og misforståelser unngås. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 pedr0a skrev (9 timer siden): Jeg antar at NAV internasjonalt kan gi god veiledning i din konkrete sak. Da skaper du klarhet rundt rettighetene dine og misforståelser unngås. Følg dette rådet. Du kan be samme folka om å gjøre en forhåndsvurdering av hvor mye trygd du får lov å eksportere til utlandet. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. februar 2021 Del Skrevet 28. februar 2021 Forskjellen mellom ferie og flytting går ved tolv måneder for et engangsopphold, og seks måneder pr år for opphold som gjentar seg flere år på rad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå