Gå til innhold

PlayStation 5 med Nidec vifte, andre som sliter med støy?


BigZ12

Anbefalte innlegg

Off topic, sorry, men....
Noen som fikk PS5 fra Netonnet en av de siste dagene, og som er uheldig som meg og fått "vifte B fra Nidec"?
Forbanna irriterende lyd, og vet faktisk ikke om jeg orker å ha det sånn fra maskin til 6000,- 😕

Nevøen min fikk fra samme parti, HELT lydløs.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, BigZ12 said:

Off topic, sorry, men....
Noen som fikk PS5 fra Netonnet en av de siste dagene, og som er uheldig som meg og fått "vifte B fra Nidec"?
Forbanna irriterende lyd, og vet faktisk ikke om jeg orker å ha det sånn fra maskin til 6000,- 😕

Nevøen min fikk fra samme parti, HELT lydløs.

De bruker jo 3 vifter, jeg har C(teardown video), og er happy med den, men skulle ønsket å ha A viften. Du kan jo åpne opp topp panelet også se hvilken du har. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ilalo skrev (4 minutter siden):

@BigZ12 min lager sånn lyd selv når den er på stand by 😕 

Ja hører også den bare når jeg står i menyen, men den synger jo som f... når maskinen blir varmere under spilling. Høyfrekvent og ujevn støy.
Jeg må skifte vifte, eller omlevere etterhvert.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, BigZ12 said:

Ja hører også den bare når jeg står i menyen, men den synger jo som f... når maskinen blir varmere under spilling. Høyfrekvent og ujevn støy.
Jeg må skifte vifte, eller omlevere etterhvert.

Tenker du kan høre med andre i den andre ps5 tråden, slik at vi holder oss til tema her 
men veldig frustrerende med den lyden :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Feilhode skrev (7 minutter siden):

De bruker jo 3 vifter, jeg har C(teardown video), og er happy med den, men skulle ønsket å ha A viften. Du kan jo åpne opp topp panelet også se hvilken du har. 

Liten tvil om at jeg har Nidec viften utifra den karakteristiske støyen. Hører maskinen fra 3 meters avstand, med in-ear headset med Comply foam propper i ørene under spilling... selvsagt ikke høyt, men nok til det irriterer å vite den er der.
Kan en få tak i den Delta viften og bytte selv mon tro?

Edit: Jeg har laget en tråd i Playstation 5 - Generell diskusjon tråden, så tar det videre der.
 

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Hadde runna et par spill også sendt den tilbake på angrefristen, hvorfor i alle dager bruker dem 3 forskjellige vifter? Skulle tro dem var testet alle 3, og at denne har en feil?

Må jo si det blir gambling nå da og endelig få tak i ps5, er det forskjellige modell navn på esken med tanke på hvilken vifte som følger med?

 

Lenke til kommentar

Lager deres høy lyd hele tiden eller kun noen få minutter av gangen, feks under deler av nedlastning? Min er generelt ganske stillegående men når jeg laster ned oppdateringer og spill bråker den enormt i 5 min så slutter det

noe som går igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til info.
Ble oppringt av supervisor, hyggelig kunnskapsrik engelsk kar.
Han sa de visste om støyen fra Nidec viftene.
De jobbet med at dette problemet ikke skulle komme på nye maskiner fremover.
Jeg ble tilbudt å sende inn konsoll, så fikk jeg ny vifte.
Hassle da... kjøpe bubble wrap, finne egnet pappkasse og være uten PS5 i ca. 15 dager 😕

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Utox85 skrev (5 minutter siden):

Hei! 
Var det Sony kundeservice du kontaktet? Har samme støy som deg😅

Ja, først snakket jeg med Sony kundeservice for PS5.
Han registrerte saken, så ble jeg oppringt to dager etterpå av en supervisor (engelsk talende) som ordnet RMA-sak.
De var klare på at denne støyen er uholdbar.
Har fått returblankett med gratis retur.
Men som sagt, litt hassle at en må pakke, sende og vente 2-3 uker for å få tilbake reparert/ny konsoll da. 😕
Må vel også ta backup, nullstille konsoll etc før en pakker ned.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Var så heldig å få kjøpt tre konsoller forrige uke, der to av de har Nidec-vifte. Den tredje har Delta-vifte, men der har jeg hatt en del problemer med at spill fryser og at systemet kræsjer. Har nå tilbakestilt denne, og prøver en av de med Nidec for å se om denne har lignende problemer. Hørte umiddelbart når jeg startet den opp at viften avgir en slags lav proppellyd. Men ikke noe som er særdeles plagsomt når jeg sitter en og en halv meter unna. Spørsmålet er nå hvilken av de jeg bør beholde. Er Delta så mye bedre at jeg skal tørre å ta sjansen over en med Nidec som ellers fungerer som den skal? Er redd for at den med Delta kan ha andre hardware-problemer siden jeg har opplevd så mye kræsj. PS! De to jeg ikke beholder går til en bror og kompis til normalpris :)

Endret av MrNikers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
BigZ12 skrev (På 2.3.2021 den 19.24):

Ja, først snakket jeg med Sony kundeservice for PS5.
Han registrerte saken, så ble jeg oppringt to dager etterpå av en supervisor (engelsk talende) som ordnet RMA-sak.
De var klare på at denne støyen er uholdbar.
Har fått returblankett med gratis retur.
Men som sagt, litt hassle at en må pakke, sende og vente 2-3 uker for å få tilbake reparert/ny konsoll da. 😕
Må vel også ta backup, nullstille konsoll etc før en pakker ned.

Hei! Fikk min PS5 på mandag (fire dager siden) og merket omtrent umiddelbart en EKSTREMT irriterende,, hjerne-penetrerende høyfrekvent pulserende lyd. Den er ikke høy, egentlig ganske lav, men høres lett på 3-4m (sitteavstand) og også fra kjøkkenet mitt (7-10m). Jeg klarer ikke lenger å spille spill som Days Gone eller tilsvarende som har partier uten særlig lyd, da hører jeg denne høyfrekvente pulserende lyden langt inni hjernebarken. Dessverre uholdbart for meg. Jeg tok av dekslet og fant en vifte med 17 blader, har lest meg til at dette er Nidec-viften. Jeg vil tro lyden kommer derfra, men som med lyder i biler så er det litt vanskelig å pin-pointe akkurat hvor lyden kommer fra. 

BigZ12: Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen fra deg til du mottok ny? Hva ble gjort? Ny masking med Deltavifte, eller samme enhet og erstattet vifte? Annet? 

Jeg skal kontakte Sony kundeservice i morgen. Er det andre som har fått erstattet PS5 med samme ulyd? Laster opp et lydklipp av min maskin (vedlegg). Forøvrig samme lyd som i denne tråden fra Redit og denne videoen. Jeg har ingenting imot viftestøy (min PS4 bråket forferdelig, men aldri irriterende da det kun var viftestøy), men det er altså denne pulserende høyfrekvente lyden som gir meg hodepine og ubehag...

PS5 ulyd.m4a 

Lenke til kommentar
Anterialis skrev (1 time siden):

Hei! Fikk min PS5 på mandag (fire dager siden) og merket omtrent umiddelbart en EKSTREMT irriterende,, hjerne-penetrerende høyfrekvent pulserende lyd. Den er ikke høy, egentlig ganske lav, men høres lett på 3-4m (sitteavstand) og også fra kjøkkenet mitt (7-10m). Jeg klarer ikke lenger å spille spill som Days Gone eller tilsvarende som har partier uten særlig lyd, da hører jeg denne høyfrekvente pulserende lyden langt inni hjernebarken. Dessverre uholdbart for meg. Jeg tok av dekslet og fant en vifte med 17 blader, har lest meg til at dette er Nidec-viften. Jeg vil tro lyden kommer derfra, men som med lyder i biler så er det litt vanskelig å pin-pointe akkurat hvor lyden kommer fra. 

BigZ12: Hvor lang tid tok det fra du sendte maskinen fra deg til du mottok ny? Hva ble gjort? Ny masking med Deltavifte, eller samme enhet og erstattet vifte? Annet? 

Jeg skal kontakte Sony kundeservice i morgen. Er det andre som har fått erstattet PS5 med samme ulyd? Laster opp et lydklipp av min maskin (vedlegg). Forøvrig samme lyd som i denne tråden fra Redit og denne videoen. Jeg har ingenting imot viftestøy (min PS4 bråket forferdelig, men aldri irriterende da det kun var viftestøy), men det er altså denne pulserende høyfrekvente lyden som gir meg hodepine og ubehag...

PS5 ulyd.m4a 335 kB · 1 Last ned  

Bra forklart, og akkurat samme jeg har. Spiller kun med headset for jeg klarer ikke å høre på ulyden.
Jeg har ikke sendt enda. Blir 3 uker borte fra leiligheten i april/mai, så sender før jeg drar.
Kundebehandleren, en såkalt supervisor, sa 2-3 uker. Vanligvis rundt 15 dager.
Sa bare de var klar over ulyden fra Nidec viftene, og skulle fikse det. Jeg spurte om viftebytte, til Delta eller NMB, og han sa at det var et alternativ.

Håper du kan oppdatere her etter du har snakket med kundeservice.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Jeg forsøkte ringe nummeret til Sony 56 99 93 10, men det er stengt grunnet korona. Jeg har forsøkt få hjelp via Elkjøp, men da må jeg sende dem en reperasjonsforespørsel / kontaktskjema. Jeg er da redd for at maskinen først går til Elkjøp, så videre evt. Dette er kanskje ikke det verste, men vil jo helst bruke minst mulig tid.. Når jeg ringer 56 99 93 10 ber de meg gå til Sony.eu og "live chat", men denne live chatten finner jeg ikke. Hvordan kontaktet du serviceavdelingen? Har du nummeret til han engelsk-talende personen du snakket med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...