Gå til innhold

Lenovo T5 med Ryzen 9 5900X

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om denne?:

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-stasjonar/252077/lenovo-legion-t5-stasjonar-gaming-pc-r9x1610003070

Virker for meg som en rimelig pris i dagens marked, sammenlignet med andre produsenter. Kanskje er det en litt svak strømforsyner?

Ser at Lenovo lager mye egne produkter, som eget type hovedkort som det ikke er så mye å finne ut om på google, noe som gjør meg en anelse skeptisk. Er Lenovo kvalitetsmessig på linje med andre store PC-produsenter, som f.eks. Dell?

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville forsikret meg om at innmaten er standard ATX.

Kjenner ikke Lenovo, men har erfaring med at f.eks stasjonære HP-maskiner har proprietære kontakter og løsninger som gjør det knotete å bytte komponenter. F.eks 18-pins plugg til hovedkort og  5-pins viftekontakter, og litt sånt som gjør at man ikke alltid kan putte inn hyllevare

Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (På 3.3.2021 den 14.02):

Ville forsikret meg om at innmaten er standard ATX.

Kjenner ikke Lenovo, men har erfaring med at f.eks stasjonære HP-maskiner har proprietære kontakter og løsninger som gjør det knotete å bytte komponenter. F.eks 18-pins plugg til hovedkort og  5-pins viftekontakter, og litt sånt som gjør at man ikke alltid kan putte inn hyllevare

Takk for tipset! Ja, det er jo relevant, kanskje spesielt med tanke på at Lenovo er kinesisk (hvertfall delvis). For øvrig er jeg nok mest bekymret for vibrasjons- og viftestøy, men det er jo absolutt et godt poeng - når man bruker så mye penger på en pc så er det sikkert ikke dumt å sørge for at det er enkelt/mulig å oppgradere den også. 

Endret av jolieber
Lenke til kommentar
jolieber skrev (På 26.2.2021 den 16.59):

Ser at Lenovo lager mye egne produkter, som eget type hovedkort som det ikke er så mye å finne ut om på google, noe som gjør meg en anelse skeptisk. Er Lenovo kvalitetsmessig på linje med andre store PC-produsenter, som f.eks. Dell?

Lenovo er verdens største produsent av PC-er så utgangspunktet er godt. Støtter det som skrives over at det ofte er proprietære løsninger (uansett produsent) i ferdigbygde PC-er men samtidig skal man kunne være trygg på at der som leveres fungerer sammen. Litt lite utvidelsesmuligheter, kanskje(?) Stusser over antallet M.2 slotter, gitt at det er oppgitt 1(?) M.2 /1000 GB.

M.2 slot (total)  3
M.2 slot (tilgjengelig)  1

• Liker 2
Lenke til kommentar
NoBo skrev (18 timer siden):

Lenovo er verdens største produsent av PC-er så utgangspunktet er godt. Støtter det som skrives over at det ofte er proprietære løsninger (uansett produsent) i ferdigbygde PC-er men samtidig skal man kunne være trygg på at der som leveres fungerer sammen. Litt lite utvidelsesmuligheter, kanskje(?) Stusser over antallet M.2 slotter, gitt at det er oppgitt 1(?) M.2 /1000 GB.

M.2 slot (total)  3
M.2 slot (tilgjengelig)  1

Det er jo et lovende tegn at de er verdens største produsent ;) det er helt klart. Det er jo også da kanskje sannsynlig at de har en annen vifte i den versjonen for r9 5900x. Muligens vet jo Elkjøp dette selv, men det er jo aldri godt å vite; sist gang jeg ringte dem for å spørre om spesifikasjoner fikk jeg svar som mest hørtes ut som "øøøøøøøøøøøøøøøøeeh"....

Endret av jolieber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...