Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Motpart i forlikssak gir seg ikke

morningstar665

Anbefalte innlegg

Hadde en stor krangel med en håndverker i fjor om regninga, takstmannen takserte jobben hans til å være halvparten av det han krever. Men til slutt kom vi til enighet om en sum som jeg betaler avdragsvis månedlig, til det hele er betalt. Jeg ville bare bli ferdig med ham, det tok på psykisk.

Og det er et selvfølge at han følger med på kontoen sin hver måned, fordi hvem ville ikke fulgt med?

Fast forward til mandag 22/2 denne uken var jeg ferdig med siste avdrag. Jeg skriver en epost om at dette var siste nedbetaling, og hele forliket er dermed avsluttet.

Han begynner å presse meg flere ganger at jeg må sende ham kontoutskrift/bevis på at jeg har gjort alle betalingene. "At dette MÅ jeg gjøre så snarest"

Har ikke han kontoutskrift selv? Han kunne ha sjekket alle inngående beløpene selv. Hvorfor skal han ha dokumenter hvor det står mitt kontonr. osv?

Han er en skikkelig ubehagelig fyr. Jeg har gjort mitt som står i forliket allerede. Skal jeg anmelde ham for å være truende?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, litt usikker på om han kan kreve dette, men for din egen del, kan du jo sende over kvitteringer på utførte betalinger og avslutte med at du nå anser denne saken som avsluttet, og at evt videre krav må tas rettslig før de besvares. 

Kommer nok an på nettbanken, men det bør være en enkel affære å få ut kvitteringer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...