Gå til innhold

15 år gamme teknisk tegner utdanning jeg aldri har brukt

Gjest 83d7e...8df

Anbefalte innlegg

Gjest 83d7e...8df

Jeg vurderer å for å bytte jobb til Teknisk Tegner (Jeg har 450k i året i den jobben jeg har nå og jeg ser at startlønnen for en nyutdannet teknisk tegner er høyere og enkelte tjener 600k + )

Jeg er allerede utdannet teknisk tegner (2006), men jeg har aldri jobbet som det. 

Jeg har derimot hatt det som hobby i flere år (til produkt design på hobby basis, 3D printing, 3D renderings og CNC i treverk) 

Jeg jobber i hovedsak med 3D CAD. Men tekniske produksjons tegninger eller byggtekniske arbeidstegninger har det vært lite av de siste 14årene.

Det er også lenge siden jeg har brukt Autocad og Revit. (Solidworks, Rihno og Archicad har jeg aldri prøvd) Jeg bruker i hovedsak Shapr3d idag og er egentlig veldig fornøyd med det programmet. Men jeg har og brukt Onshape og Fusion360. 

Så spørsmålet er: Er det i det hele tatt sjangs å få jobb med en så gammel ubrukt utdanning? Eller må jeg ta utdanningen på nytt ?😅 Eventuelt oppfriskningskurs eller videreutdanninger?

Noen som har noe tips? Kombinere det med andre kurs/utdanninger for å øke kompetanse? (CNC operatør, 3d printing etc?)

Noen som jobber som teknisk tegner og trives med det?

Anonymous poster hash: 83d7e...8df

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo brukt kunnskapene videre, og kan vise til arbeid/prosjekt. Nå gjelder det bare å finne en stilling som passer inn under erfaringen din. 

Men du bør kanskje vurdere å ta ett kurs i "standard" programvare? For å vise til fersk kunnskap. AutoCAD er vell aldri feil, tror dog kursene koster en del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...