Gjest [email protected] Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Fossilt og foreldet opprør mot NAF Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Nå er sykkel definert som et kjøretøy i veitrafikklovens sammenheng. Jeg ser appellen for en aktiv syklist men jeg mener samtidig at kanskje fokuset blir styrt vekk fra kjernevirksomheten til NAF. Altså bilistenes interesser. Syklistene er allerede ivaretatt gjennom egne forbund. 9 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 (endret) Det er fascinerende å se, ofte - ikke alltid, godt voksne klare å bli så inni satan forbannet over alt og alle som har andre meninger enn dem, da spesielt knyttet til transport og klima / miljø. Utviklingen går sin gang. At sykkel blir innlemmet i NAFs interesser er en naturlig utvikling, iom. at skillet mellom de forskjellige typer fremkomstmiddler er under stadig utvikling. Endret 25. februar 2021 av The Very End 5 Lenke til kommentar
Sportsmannen Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Det beste for miljøet er å kutte ut biler busser og lastebiler og bruke sykkel og hest og kjerre i stedet. Og å la koronoan ordne opp å gå sin gang, så blir vi færre forurensende folk på jorda.😁😁😁😅😅 4 Lenke til kommentar
Bjørn Sivertsen Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Er det enda noen som er medlemer i NAF..?! Norges mest tannløse forening..! Amcarklubben feks, har gjort mer for norske *bil*ister enn naf og kna til sammen har tenkt på i sine villeste drømmer..! Og elbilforeningen har gjort mer på de få årene de har vært aktive enn naf har gjort siden 19 pil og bue.. Naf burde vært døde siden den gang de la ned kartboka si.. 4 1 Lenke til kommentar
Fekillix Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 "Norges Automobilforbund" 7 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Jøsses, noen som har stått opp på feil side av sengen i dag? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Bjørn Sivertsen skrev (5 timer siden): Naf burde vært døde siden den gang de la ned kartboka si.. NAF sin veibok lever i beste velgående. Har en 2018-utgave her som jeg blar litt i av og til og selvsagt tar med på ferien. Mye nyttig lokalstoff der som slett ikke er like enkelt å sortere ut fra tripadvisor. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Skjønner at NAF vil ha flere medlemmer og at syklistene er en naturlig målgruppe, men synes det er noe som skurrer pga en del interessekonflikter mellom syklister og bilister. Ikke helt som å starte fotballfanklubben "Heia Brann og Rosenborg", men dere skjønner hva jeg mener. Noe skurr på linja. NAF vil fort havne i situasjoner der de argumenterer mot seg selv på andre siden av bordet. 6 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 25. februar 2021 Del Skrevet 25. februar 2021 Hva skulle barnet i såfall hatt til navn? Norges Rullende Forbund NRF ? "Norsk Rødt Fe" må da omdøpes. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 En interesseorganisasjon bør ikke prøve å blidgjøre alle som kan krype og gå. Jeg byttet selv fra NAF (Norges Altomfattende Forbund 😃) til Amcar, og har nå mye bedre vilkår samt at jeg er medlem i en organisasjon som tar oss bileiere og entusiaster på alvor. 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Det er ofte sammenfallende interesser mellom brukere av ulike transportmidler Som utgangspunkt for en interesseorganisasjon er dette alldeles ikke urimelig, det er de færreste som bare bruker ett transportmiddel, og å gjøre seg til organisasjon for bruk av samferdsel litt mer generellt kan ha mye for seg. Tilrettelegging for ett transportmiddel er heller ikke nødvendigvis ugunstig for et annet, f.eks kan tilrettelegging for bruk av sykkel hjelpe på å redusere køer for biler slik at også de som ikke bruker sykkel kommer bedre ut. At navnet kanskje ikke passer like bra lengre er tross alt ikke så viktig. 5 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Politikerne er vel ene og alene de som skal ha velfortjent kjeft for dieselbilsatsingen? Det er søkt å prøve å bortforklare det med at elbilteknologien endret seg så raskt. Alle visste at diesel var noe svineri. Alle. Dere i media skrev til og med om hvor idiotisk det var, da beslutningen ble tatt om å gjøre det kreftfremkallende drivstoffet til "miljøfavoritten". 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Sitat Imens raser «dieseldyrene» mot NAFs mulige omfavnelse av sykkelfolket. De argeste fossilbilistene bør la NAF få utvikle seg i takt med teknologien. Så får de heller samle seg og starte Norsk Fossilbilforening. Hi hi, må innrømme at jeg humret litt over denne formuleringen som avsluttet artikkelen. 😂 4 Lenke til kommentar
JGJES Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg melder meg inn tvert!!! Lenke til kommentar
Anne Agasøster Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg har meldt meg ut, det finnes ingen poeng i å være medlem et sted som skulle tale bilens fordeler men som har ansatt en leder som bruker tiden sin på sykkel og ønsker å fremme sykkelen fremfor bilen. Da er det ikke lenger en interesse gruppe for bileiere og bør ikke lenger fronte seg som en interesse gruppe for biler da dette ikke lenger blir ivaretatt. Hvorfor skal jeg betale til en interessegruppe som ikke er en interessegruppe. Husk kjære NAF det finnes langt flere bileiere enn sykkel eiere og når vi opplever at dere ikke taler vår sak lenger så mister dere kunder og det betyr at dere taper penger. Men for all del fortsett som dette. Jeg bruker nå viking som redningstjeneste og er medlem av el bil foreningen istedenfor. 1 Lenke til kommentar
Viggo Dahl Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Hva med "De thynde hjuls phoræning"...nei vent ...den finnes den også..ikke lett å finne på noe nytt. Lenke til kommentar
gas62 Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Bruk av begrep som "dieseldyr" og "fossilbil" bidrar i alle fall til å holde debatten på et saklig nivå - NOT. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. februar 2021 Del Skrevet 26. februar 2021 Som syklist er jeg ganske skeptisk til å melde meg inn i en organisasjon som er laget for å støtte bilister, ikke syklister. Prinsipielt gir det lite mening å gi penger til en slik organisasjon (eller øke medlemstyngden), spesielt når en har sin egen interesseorganisasjon en kan melde seg inn i. Nå har NAF uttalt seg positivt til sykkelveier og generelt sett vært ganske vennlige til sykling i Oslo, men de har også uttalt seg negative til sykkelfelt andre steder i landet, så det er vanskelig å vite hvor en har dem. Veihjelpen de tilbyr er nok interessant for noen (kanskje spesielt hvis du har en litt komplisert tung transportsykkel), men det er rett og slett betydelig enklere å fikse en sykkel enn en bil, og hvis uhellet er ute og en er i "nød", er det lite i veien for å trille sykkelen til neste bussholdeplass og fortsette med buss (eller bare ringe etter taxi) -- det er betydelig vanskeligere med en bil med motorhavari. Og medlemskapet er ganske dyrt. Det koster 150 NOK i måneden å forsikre en sykkel til 30 000 NOK. Til sammenlikning koster BikeFinder 90 kr/mnd, og den har bedre villkår (ingen avskrivning). Det vil altså si at en betaler 60 NOK kun for veihjelp, som blir 720 NOK i året -- med dårligere forsikringsvillkår. En kan altså for prisen av veihjelpen ta minst to taxiturer i året, og med mindre en ikke vil fikse punktering selv (eller ofte glemmer å lade batteriet), ville jeg ikke forventet å bruke denne stort mer enn én gang annethvert år, i verste fall. Hvis en uansett er NAF-medlem pga. bilen, gir nok NAF MOV litt mer mening, men det er fortsatt ganske dyrt med 130 NOK / mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå