simenss Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg har lest diverse guider osv. om ImageMagick men jeg blir ikke klokere. Får det rett og slett ikke til Er det noen som enkelt kan hjelpe meg å skrive et skrip som gjør om f.eks. bilde01.jpg så det blir max. W96 og H65, og bildekvaliteten skal være 100%? Og et script som trekker/strekker bilde01.jpg til 128x128 pixels? PS: jeg har Linux server... Takk Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Ikke php, men men: #!/bin/bash for img in `ls *.jpg` do convert -sample 95x65 $img $img done Lenke til kommentar
simenss Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Ikke php, men men: #!/bin/bash for img in `ls *.jpg` do convert -sample 95x65 $img $img done Hmm... Det skjønte ikke jeg så mye av Er det ASP, CGI? Endret 21. februar 2006 av simenss Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 det er bash. den koden der looper gjennom alle filer som ender med .jpg og kjører følgende kommando på hver og enkelt av dem: convert -sample 95x65 filnavn filnavn ut i fra dette er det kanskje litt lettere å skrive egen php kode? correct me if I am wrong her, er ingen bash ekspert, men den koden der så veldig simpel ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå