Gjest eccfc...a8d Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Hei. Jeg skal ta gastroskopi imorgen. Jeg har tidligere (mer enn to år siden) misbrukt for det meste amfetamin og drukket endel alkohol). Bør jeg være åpen om amfetamin misbruket jeg hadde tidligere uten å være redd for at førerkortet ryker i og med at det er over to år siden jeg brukte det sist?? Jeg har tidligere mistet førerkort pga jeg var ærlig ang for mye alkoholinntak. Derfor jeg spør om amfetaminbruket jeg hadde for mer enn to år siden men som jeg aldri har pratet til lege om. Anonymous poster hash: eccfc...a8d Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Gjest eccfc...a8d skrev (5 timer siden): Hei. Jeg skal ta gastroskopi imorgen. Jeg har tidligere (mer enn to år siden) misbrukt for det meste amfetamin og drukket endel alkohol). Bør jeg være åpen om amfetamin misbruket jeg hadde tidligere uten å være redd for at førerkortet ryker i og med at det er over to år siden jeg brukte det sist?? Jeg har tidligere mistet førerkort pga jeg var ærlig ang for mye alkoholinntak. Derfor jeg spør om amfetaminbruket jeg hadde for mer enn to år siden men som jeg aldri har pratet til lege om. Anonymous poster hash: eccfc...a8d Du bør alltid vært ærlig med helsepersonell, siden du spør om du bør. Skulle du sprekke i fremtiden så kan du få kyndig hjelp til å slutte og dermed øke sjansene dine for å kunne kjøre igjen. I og med at du har fått tilbake førerkortet virker det jo som at du nå tilfredsstiller kravene igjen nå? Lykke til med gastroskopi! Lenke til kommentar
Gjest f0684...a11 Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 I en perfekt verden bør man alltid være ærlig, generelt sett med alt og alle, og gi uttømmende opplysninger til helsepersonell. Når det kommer til illegale rusmidler har samfunnet vi bor i fortsatt en vei å gå. Dessverre. Det er bare å se uttalelsene som kommer i media nå for tiden fra motstandere av den såkalte rusreformen. En slik opplysning vil bli journalført. Jeg sier ikke at det kommer til å skje men det er klinkende klart at det kan bli brukt mot deg, nå eller i fremtiden. Dette kan imidlertid være til ditt eget, til samfunnets og ikke minst trafikksikkerhetens beste. Anonymous poster hash: f0684...a11 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/helsepersonelloven-med-kommentarer/taushetsplikt-og-opplysningsrett/-21.hovedregel-om-taushetsplikt Helsepersonell har taushetsplikt så lenge du ikke er en fare for andre. Det er viktig at du er ærlig hvis du f.eks skal ha anestesi. Tas prøven i våken tilstand er det ikke så himla viktig da ting justeres. Men dersom du noen gang skal i narkose MÅ du opplyse om at du har hatt rusproblemer. Lenke til kommentar
Gjest eccfc...a8d Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Hei takk for svar alle. Jeg mener selv jeg ikke har noe rusproblem nå. Jeg har full jobb og har ikke en gang drukket siden nyttår. Amf tok jeg for over to år siden sist gang. Jeg er bare redd for at dem tar fra meg førerkort mens jeg må gå på rusprøver i 6 mnd for å bevise at jeg ikke tar dop selv om jeg sier at jeg ikke har tatt på over to år, men jeg har lyst til å finne ut hva som er galt med spiserøret mitt siden jeg har slitt med det en stund, mest sannsynlig pga jeg tok amf ofte før pluss alkoholproblemene jeg hadde. Sliter mye med halsbrann og sureoppstøtt så hadde vært greit å finne ut om det kan helbredes derfor så har jeg lyst til å være ærlig om at amf misbruket jeg hadde, men ikke hvis det er en mulighet for at førerkort ryker. Anonymous poster hash: eccfc...a8d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå