Seifenblase Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Sendte et Radeon RX 5700 XT til butikken for RMA den 11.02. Eneste jeg har hørt er at produktet er sendt til leverandør/produsent for videre behandling. Etterspurte ny status 22.2, men fikk samme svar. Hvor lang behandlingstid bør jeg forvente? Hva er mine rettigheter? I praksis er jeg kunde uten fungerende PC pga. manglende GPU. Kan/bør butikken tilby lånekort? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Post: Ca 2-3 uker, så lenge verkstedet ikke er lokalt. Ser at CDON sendte alt direkte til Sverige ved reklamasjon på skjermkort. Behandling: Alt etter hvor lang køen er Svar: En evighet. Rent forbrukermessig har du vel rett på lånekort Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Du får ikke tak i skjermkort noe sted uansett nå. Du bør finne et gammelt billig lokalt på finn om du er avhengig av pcen. Det tar nok noen måneder før du får erstatning. Her er ett til 1000kr på lager men duger ikke til spill: https://www.multicom.no/inno3d-geforce-gt-1030-0db/cat-p/c100121/p9520706 2 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Pc Lynet skrev (På 24.2.2021 den 11.03): Du får ikke tak i skjermkort noe sted uansett nå. Du bør finne et gammelt billig lokalt på finn om du er avhengig av pcen. Det tar nok noen måneder før du får erstatning. Her er ett til 1000kr på lager men duger ikke til spill: https://www.multicom.no/inno3d-geforce-gt-1030-0db/cat-p/c100121/p9520706 Samd med PC Lynet. Men ville nok heller ha kjøpt eit GTX 970 på Finn til ein tusenlapp. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Seifenblase skrev (På 24.2.2021 den 10.43): Sendte et Radeon RX 5700 XT til butikken for RMA den 11.02. Eneste jeg har hørt er at produktet er sendt til leverandør/produsent for videre behandling. Etterspurte ny status 22.2, men fikk samme svar. Hvor lang behandlingstid bør jeg forvente? Hva er mine rettigheter? I praksis er jeg kunde uten fungerende PC pga. manglende GPU. Kan/bør butikken tilby lånekort? Har du fått videre svar? Skal sende inn mitt eget skjermkort i nærmeste fremtid, mest sannsynlig om noen dager om support svarer tidlig. Lenke til kommentar
apoe4 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Du har krav på låneprodukt dersom reparasjon er forventet å ta mer enn en uke, og det ikke er urimelig dyrt for selger (noe det ikke er i tilfelle skjermkort). Så bare å henvise til nettstedet under og be om å få tilsendt lånekort. forbrukerradet.no Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2021 Fikk svar fra butikken, men de mente det var for stor ulempe å sende lånekort. Saken fikk riktignok fart på seg etter at jeg sendte dem e-post, med henvisning til Forbrukerkjøpsloven §30. Noen dager senere ble nytt kort sendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå