KirurgeN Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei. Har nå laget nytt utkast av side i PS : LAYOUT1 Vil begynne med å takke arve87 for headeren ser kanskje litt utydlig ut nå, hvertfall her. Hva synes dere? Konstruktiv kritikk settes pris på . Har bare skrevet no for at dere ser hvordan det blir med innhold. Har tenkt til å bruke en iframe i midten. LAYOUT2 er en ferdig html side som jeg har brukt iframe på. spm til LAYOUT 1 når jeg slicer opp bildet i imageready blir det litt teit fordi da kan jeg ikke skifte elementene i menyen, f.eks hvis jeg vil adde "prosjekter" senere. Kan jeg bare lage en iframe med linkene inni isteden for bilder? spm til LAYOUT 2 Hvorfor er det en horisontal scroll på "main" og "musikk" ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Dødsfin banner på Layout 1! Neida, for å vere seriøs: Layout 1 hadde litt masse padding i innholdscella, holder med ca 10px. Syns også du bør la menyen vere grå, la gråfargen fortsette liksom og ikkje berre stoppe rett under ".:Navigasjon". Legg til en form for tekst elns i footer - den blir liksom litt tom som den er no Litt stor font og linjeavstand i innholdscella også... Det var vel det?? Så til ditt spm. Må nesten først vite om du bruker iframe til å ha innhold i, eller om du bruker en form for include..? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Jeg synes layout 2 var best. Men: - bug i grafikken ( hakkete kanter o.l) - horisontal scroller, prøv å gjør dokumentet som addes i iframen smalere. - ikke mouse over, og for tredje gang i dag; prøv å lag knapper i stedet for bare tekst, og add en smooth mouseover til knappene. - "Tagge" skriften passet ikke inn, og var utydelig. - lag bunn til siden, nå ser den bare kuttet ut. - mange forskjellige fonter, prøve å hold deg til maks to-tre. Endret 5. januar 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Likte "layout 2" meget godt. Modifiser scrollen (for oss som bruker internet explorer) og fjern sidescroll. Ellers supert! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Halla Jørgen Hehe, jeg liker den første best. Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Dødsfin banner på Layout 1! Neida, for å vere seriøs: Layout 1 hadde litt masse padding i innholdscella, holder med ca 10px. Syns også du bør la menyen vere grå, la gråfargen fortsette liksom og ikkje berre stoppe rett under ".:Navigasjon". Legg til en form for tekst elns i footer - den blir liksom litt tom som den er no Litt stor font og linjeavstand i innholdscella også... Det var vel det?? Så til ditt spm. Må nesten først vite om du bruker iframe til å ha innhold i, eller om du bruker en form for include Hva mener du med "padding" i innholdscella arve? Når du mener gråfargen skal fortsette, mener du at hele greia skal være grå eller "fade" over til rød ? Yes, ser at det blir litt stor font i innholdet på layout1, men bare slang opp noe i farta... jeg mener at jeg skal kunne "redigere" elementene i menyen lettere, isteden for bilder som på LAYOUT2 så bare vanlig tekst som er lett og redigere. Vet ikke hva include er så kanke svare på den der Jeg synes layout 2 var best.Men: - bug i grafikken ( hakkete kanter o.l) - horisontal scroller, prøv å gjør dokumentet som addes i iframen smalere. - ikke mouse over, og for tredje gang i dag; prøv å lag knapper i stedet for bare tekst, og add en smooth mouseover til knappene. - "Tagge" skriften passet ikke inn, og var utydelig. - lag bunn til siden, nå ser den bare kuttet ut. - mange forskjellige fonter, prøve å hold deg til maks to-tre. Mouse over, hmmm. Med der jeg kan redigere elementene i menyen lettere så kan jeg jo bare ha rollover på teksten, eller synes du hele knappene til å skifte farge?? Kanskje det hadde passed med en litt gulhvit farge som jeg fadet over til..? Vet faktisk ikke hvordan man lager rollover, men bare å lage to bilder? Får prøve å fikse på de buggene i grafikken. Likte "layout 2" meget godt. Modifiser scrollen (for oss som bruker internet explorer) og fjern sidescroll. Ellers supert! hva mener du med å modifisere scrollen ? Å få farger på den ogsånn ? Sidescroll = horisontal scroll? Skal prøve og korte ned. Halla Jørgen Hehe, jeg liker den første best. Halla Jensemann ;P Må nesten takke deg for banneren også, for du har jo 1337 design kontakter. snakkes.. Ok, to som har likt den 1. og to har likt den 2. =] edit: feil på quoten.. Endret 5. januar 2004 av KirurgeN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 hva mener du med å modifisere scrollen ? Å få farger på den ogsånn ?Sidescroll = horisontal scroll? Skal prøve og korte ned. Få farger på den ja. Det var den horisontale scrollen jeg mente ja. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Må si jeg på en måte likte 2'ern litt bedre enn 1'ern. 1'ern hadde en ryddig og pen header. Mens 2'ern hadde noen elementer som ikke virket så pent. Siden jeg likte 2'ern best så er det denne jeg kommenterer Hadde så lite å gjøre, og syntes det var litt artigere å kunne forklare på denne måten Min kommentar Er mulig jeg har glemt noe, som f.eks at bunnen slutter så brått, og at måten du fremviser nyheter på virket litt kjedelig. Glemte å si noe om menyen, er egentlig ikke vits å ha teksten som del av bildet, siden den ikke virker noe annerledes enn vanlig "html" tekst. Eneste forskjell er antialias, men det føltes ikke som noe poeng å ha det her. Men oppsettet er jo helt grei. Trengs bare litt mere arbeid på den, så kanskje jeg blir fornøyd Stå på Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ta å bruk den på layout 1 og redusér skriften til 10px og verdana, da er jeg fornøyd kanskje noe onmouseover action på menyen og ta vekk "navigasjon" og gjerne det tullet foran linkene Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) ok, har prøvd å tilfredstille dere LAYOUT 1 og LAYOUT2 har noen en bra rollover tutorial ? Hva er forresten anti alias? Edit: glemte footeren på LAYOUT1, hvis noen gidder å lage forslag er det toppers spesifikasjoner : 760x40 og rødfargen er #9f0000. Endret 5. januar 2004 av KirurgeN Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Siden eksisterer ikke. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kansje det bare er meg,, men jeg er veldig gla' i farger jaffall. Likte stort sett nr 1 best. Nr 2 var lissom litt for døll, og syns fonten som blir brukt er litt for "ghetto".. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 enig med stian molvik, Nr 2 blei litt fargelaus og grå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå