Gå til innhold

Ny i Linux! Bestemt meg for red hat! hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal sette opp en red hat maskin (maskinen er ikke enda kjøpt) og lurer på hvordan det praktis blir å sette opp serveren! Jeg trenger en webserve som kan ta domenet/msql/php..... den skal kunne fjernstyres av win xp maskin via internett og den skal kjøre en mailserver. Hvilken programmer og hvordan er dette å sette opp? Mailserveren må kunne ha pop/smpt og webmail... Jeg skal lage en side der brukere skal registrere seg og får sin e-mail under domenet! Noen som har noen script eller vet hvordan dette skal settes opp på sidene! sitter med mange spørsmål men starter med dette! Takk for all hjelp jeg får!!

M.v.h laien

Linux er best ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal lage en side der brukere skal registrere seg og får sin e-mail under domenet! Noen som har noen script eller vet hvordan dette skal settes opp på sidene!

Dette finner du sikkert hjelp om på Programmering -> PHP-forumet.

... Dette er dog en stor sikkerhetsrisiko ...

Lenke til kommentar

Vel, redhat er jo rimelig greit til formålet, apache php mysql phpmyadmin til webboksen, bind til å hjelpe deg med domenet, og sette opp qmail/vpop til mailen, er veldig greie c script som lar uavhengige brukere adde sine egne adresser fra f.eks portaler osv, så har du jo qmailadmin som lar brukere administrere flere domener etc.

Alt er egentlig tålig enkelt å sette opp, bortsett fra bind da, som kan være litt lei..

Alt kan selvsagt administreres fra web, med f.eks webmin eller i den gode gamle terminalen

Endret av Booth
Lenke til kommentar
Vel, redhat er jo rimelig greit til formålet, apache php mysql phpmyadmin til webboksen, bind til å hjelpe deg med domenet, og sette opp qmail/vpop til mailen, er veldig greie c script som lar uavhengige brukere adde sine egne adresser fra f.eks portaler osv, så har du jo qmailadmin som lar brukere administrere flere domener etc.

Ikke skrem nybegynnerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...