Laien Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hei. Jeg skal sette opp en red hat maskin (maskinen er ikke enda kjøpt) og lurer på hvordan det praktis blir å sette opp serveren! Jeg trenger en webserve som kan ta domenet/msql/php..... den skal kunne fjernstyres av win xp maskin via internett og den skal kjøre en mailserver. Hvilken programmer og hvordan er dette å sette opp? Mailserveren må kunne ha pop/smpt og webmail... Jeg skal lage en side der brukere skal registrere seg og får sin e-mail under domenet! Noen som har noen script eller vet hvordan dette skal settes opp på sidene! sitter med mange spørsmål men starter med dette! Takk for all hjelp jeg får!! M.v.h laien Linux er best Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Mitt tips er: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/brows...9533831-9120044 Gode databøker er verdt pengene målt opp mot tidsbruk til leting etter svar på nettet. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Til det bruket der bør du hive inn ClarkConnect. Den gjør jobben din Lenke til kommentar
Laien Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Hvilken av de som er på http://www.clarkconnect.org bør jeg laste ned`? gjerne gi meg linken. Og hva eventuelt koster dette? må også ha ftp tilgang og php admin! Endret 5. januar 2004 av Laien Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 En av disse: ftp://ftp.clarkconnect.com/clarkconnect-2...connect-2.1.iso ftp://ftp2.clarkconnect.com/clarkconnect-...connect-2.1.iso ftp://ftp3.clarkconnect.com/clarkconnect-...connect-2.1.iso Lenke til kommentar
Laien Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Er dette en distrio eller er det et prgram man legger oppå red hat`? Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ClarkConnect er en egen distro. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg skal lage en side der brukere skal registrere seg og får sin e-mail under domenet! Noen som har noen script eller vet hvordan dette skal settes opp på sidene! Dette finner du sikkert hjelp om på Programmering -> PHP-forumet. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Jeg skal lage en side der brukere skal registrere seg og får sin e-mail under domenet! Noen som har noen script eller vet hvordan dette skal settes opp på sidene! Dette finner du sikkert hjelp om på Programmering -> PHP-forumet. ... Dette er dog en stor sikkerhetsrisiko ... Lenke til kommentar
Booth Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Vel, redhat er jo rimelig greit til formålet, apache php mysql phpmyadmin til webboksen, bind til å hjelpe deg med domenet, og sette opp qmail/vpop til mailen, er veldig greie c script som lar uavhengige brukere adde sine egne adresser fra f.eks portaler osv, så har du jo qmailadmin som lar brukere administrere flere domener etc. Alt er egentlig tålig enkelt å sette opp, bortsett fra bind da, som kan være litt lei.. Alt kan selvsagt administreres fra web, med f.eks webmin eller i den gode gamle terminalen Endret 5. januar 2004 av Booth Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 i og med at redhat fases ut som gratisdistro, ville jeg valgt fedora som er den naturlige fortsettelsen. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Vel, redhat er jo rimelig greit til formålet, apache php mysql phpmyadmin til webboksen, bind til å hjelpe deg med domenet, og sette opp qmail/vpop til mailen, er veldig greie c script som lar uavhengige brukere adde sine egne adresser fra f.eks portaler osv, så har du jo qmailadmin som lar brukere administrere flere domener etc. Ikke skrem nybegynnerne. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Har du i det hele tatt lest den opprinnelige posten ? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Joda. Det var egentlig en spøk. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 fedora er _veldig_ lett å sette opp som vebserver. sikkerheten skal jeg ikke uttale meg om... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 fedora er _veldig_ lett å sette opp som vebserver. sikkerheten skal jeg ikke uttale meg om... Du kan godt si det, fordi jeg tenkte og prøve Fedora som webserver(apache) men er veldig opptatt av sikkerhet. Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 apache er vel generelt ganske enkelt å sette opp ? Er vel bare litt redigering av konfig-fil også er man oppe og går ? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 apache er vel generelt ganske enkelt å sette opp ? Er vel bare litt redigering av konfig-fil også er man oppe og går ? Jepp. Men jeg MÅ jo ha andre ting også slik som ssh, ftp ++ men jeg legger spesielt vekt på apache. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 OpenBSD kommer med apache ferdig-installert, i et jail. Tipper det er satt opp på en litt sikrere måte enn på andre distroer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 ssh pleier å være 0 problem. kommer ofte til og med preinstallert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå