Gå til innhold

Overklokke

GoldlaXiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke meningen å være frekk - men det er ganske mange her som forventer at jobben skal gjøres for dem. Hvis du ikke er en av disse, beklager jeg det, og skal forsøke å være til hjelp så godt jeg kan.

Sånn til å begynne med:

1) Det er ofte best å komme med ett eller flere spesifikke spørsmål, heller enn å forvente at vi skal svare på ALT du trenger å vite. Sett deg inn i problemet selv, så godt du klarer, og be om hjelp til å fylle igjen hullene.

2) Ingen kan hjelpe deg med å overklokke systemet ditt hvis de ikkie vet hva du har for noe. Når du ber om hjelp, så oppgi ALLTID relevante specs/info.

3) Denne tråden har elendig bruk av emnefeltet, og kan derfor komme til å bli stengt av moderatorene, med mindre du endrer det til noe bedre (mer spesifikt). Jeg foreslår at du gjør det.

Lenke til kommentar
Hallo! lurte på om noen kan gi meg en detaljert beskrivelse på hvordan jeg overklokker en p4 2,4ghz?

heisann,ta en liten titt her

klokke

Nei men se,der var jo de hyggelige komentarene dine også Aetius,syns du er unødvendig ubehagelig mot folk,kan spre litt posetivt også :thumbup:

Edit:den siste posten din var fin.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Vel, folk som ikke gidder å legge to fingre i kors for å bedre sin egen situasjon, og forventer at alle andre skal gjøre alt for dem irriterer meg.

Det later jo til at jeg bommet på skiva i akkurat denne tråden, men jeg forbeholder meg retten til å bjeffe etter slike tomsinger siden. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har:

Asus P4S8X

Intel pentium 2.4ghz (533fsb)

1024mb ddr ram (litt usikker på merket, men det står pc 333 OEM på kvitteringen..)

110gb harddisk

Sapphire radeon 9800pro 256 mb skjermkort.

Vil vite helt enkelt hva jeg skal gjøre for å få yte det beste av prosessoren min..!

Hovedkortet støtter bare opp til 2,56ghz tror jeg, men vil vertfall få dette til...

Lenke til kommentar
Jeg har:

Asus P4S8X

Intel pentium 2.4ghz (533fsb)

1024mb ddr ram (litt usikker på merket, men det står pc 333 OEM på kvitteringen..)

110gb harddisk

Sapphire radeon 9800pro 256 mb skjermkort.

Vil vite helt enkelt hva jeg skal gjøre for å få yte det beste av prosessoren min..!

Hovedkortet støtter bare opp til 2,56ghz tror jeg, men vil vertfall få dette til...

Altså, hvis du leser guidene jeg linket til i to poster opp, vil du finne svar på alt du spør om.

Lenke til kommentar

Det er ikke langt fra 2.4 til 2.53 MHz, så det burde ikke by på noen problemer, uten at jeg kjenner til hovedkortet ditt og hva det er kapabelt til. Start opp maskinen og gå inn i BIOS. Der finner du (forhåpentligvis) en mulighet for å stille opp FSB (Front-Side Bus) til 140 eller 141. Det er ikke mer enn at ram'en din burde takle det uten problemer. Hvis du ikke får 141 eller 140 til å funke, prøved du med litt mindre (men det burde gå lekende lett).

Lenke til kommentar
Asus P4S8X bruker brikkesett fra SiS svjv, har dette AGP/PCI lås? Hvis ikke er det vel lurest å ikke overklokke, da FSB er eneste mulighet?

FSB er vel eneste mulighet uansett, tenker jeg, men in any case så er ikke hoppet fra 133 til 141 så langt at det burde by på noen problemer for PCI/AGP, som da vil kjøre på hhv 35 og 70 MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...