Gå til innhold

Jeg vil gjøre opptak av stemmen min, hvordan?

Anbefalte innlegg

Heisann og godt nytt år! :)

Jeg vil gjøre opptak av stemmen min med GOD lydkvalitet, hvordan kan jeg gjøre dette på en billig måte? Det er vel mulig å kjøpe en mic og koble til PC`en men det beste hadde vært en ekstern opptaker av en eller annen sort. Jeg har sett på en Olympus diktafon men jeg tror ikke lydkvaliteten på de er spesielt bra, kanskje hvis jeg kjøper en ekstern mic til den? Ellers har jeg MD-spiller men jeg finner ikke ut noen plass om det går an å koble til mic på den :ermm:

Takker for alle svar! :yes:

Endret av Kenshin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehehe, har også gjort en del "md-opptak" før jeg fant ut av trigga trommer, miksebord og lyd-programmer! :)

edit: skjønner egentlig ikke hvordan man klarte seg uten litt lydteknikk, jeg :)

*ontopic*

Lydkvaliteten fra en middels eller dyr mikrofon, koblet til en data, er veldig ålreit til små, greie opptak.

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Det var bedre:thumbs:Takker for svar folkens! Men kan noen anbefale en mikrofon da til en overkommelig pris? Har ikke forventet å betale mindre enn 500 ,- men jeg vil ha en bra en når jeg først kjøper. Det er ikke til studiobruk men til opptak av min egen stemme, flott hvis den blir bra gjengitt:yes: Kommer nok til å kjøre den inn på line in på MD`en min hvis det er mulig.

PS: The Miracle: Du forstår ikke så mye du gjør du vel?

Lenke til kommentar

Det er ikke det letteste å finne tak i spør du meg. Tror det blir i dyreste laget fra en audio sjappe i hvert fall. Men er litt usikker på om du er ute etter en som du kan holde i handa, eller en som er liten og diskre?

Lenke til kommentar
Det er ikke det letteste å finne tak i spør du meg. Tror det blir i dyreste laget fra en audio sjappe i hvert fall. Men er litt usikker på om du er ute etter en som du kan holde i handa, eller en som er liten og diskre?

Det skader ikke om det går an å holde den i hånden, men den kan godt være liten og diskrè også. Har sendt en mail til www.sound1.no. De hadde et par aktuelle til ca 500 kr.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare: Ikke kjøp en sånn tett mic med av/på bryter. Det er så utrolig ubrukelig at du vil ikke tro det. Stor ulempe faktisk

Og de du kan holde i handa bør du egentlig ikke holde i handa. Støy :p

Endret av lillo
Lenke til kommentar

Minidisc er skummelt... det høres fint ut i råopptak, men mange ting man kunne ønske å gjøre med lyden senere gjør komprimeringen veldig merkbar. Kompresjon, filtere osv. Støyfjerning kan man bare glemme... Hvis du kan, så kjør lyden rett inn i PC'en og lagre i WAV. 24/96 hvis du kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...