Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Just now, Salvesen. said: Om du leser forskningsrapporten er det bare en påstand fra deres side også. Alle deres målinger er gjort i tank og de har ingen referert kilde til kokepunkt rundt calipere. Altså samme som denne tråden. Jeg har byttet nok bremsevæske til å selv vite om forskjellen... Det er ganske åpenbart for en hver som gjør jobben. Hvis du hadde gjort jobben selv en gang så hadde du kjapt sett det. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 5 minutes ago, Marzo said: Det kanskje viktigste poenget i testen linket til her er følgende: Det er nettopp grunnen til hvorfor Tesla sin praksis ikke er god nok. Salvesen har rett i at dette er ikke noe studien undersøker, og de refererer ikke til noen kilde til påstanden heller. Men de har en referert kilde på det følgende, som er høyst relevant for Tesla: "In vehicles with low mileage without placing an excessive burden on the braking system there is a possibility to extend the life of the brake fluid usage [5]." 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Marzo skrev (Akkurat nå): Jeg har byttet nok bremsevæske til å selv vite om forskjellen... Det er ganske åpenbart for en hver som gjør jobben. Hvis du hadde gjort jobben selv en gang så hadde du kjapt sett det. Ja dette har du sagt før. Men nei, en blir ikke ekspert i feks kjemi ved å bytte bremsevæske. Man tar en realfaglig utdannelse og forsker. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 1 minute ago, Espen Hugaas Andersen said: Salvesen har rett i at dette er ikke noe studien undersøker, og de refererer ikke til noen kilde til påstanden heller. Men de har en referert kilde på det følgende, som er høyst relevant for Tesla: "In vehicles with low mileage without placing an excessive burden on the braking system there is a possibility to extend the life of the brake fluid usage [5]." Usikker på om det er nevnt tidligere i tråden her, men vann er som kjent tyngre enn bremsevæske, derfor vil høyeste punktet i væsken alltid være den med lavest kokepunkt. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 10 minutes ago, Marzo said: Nå er vi tilbake til å fortelle deg om prevantivt vedlikehold og at bremser ikke vedlikeholdes ut i fra behov. Hvis bremsevæske er dårlig etter 4 år så må den byttes før det har gått 4 år.. Jeg er enig i at den må byttes før den blir dårlig, og vil anta at Tesla gjør dette. De er ekspertene på området. Det er de som vet best hvordan sitt system fungerer og hvilke behov det er for vedlikehold. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 2 minutes ago, Salvesen. said: Ja dette har du sagt før. Men nei, en blir ikke ekspert i feks kjemi ved å bytte bremsevæske. Man tar en realfaglig utdannelse og forsker. Men som du selv innrømmer har du ingen erfaring eller kunnskap om dette. Likevel har du sikkert flest innlegg i en tråd om noen du ikke har noe grunnlag for å si noe om.. Kun fordi det er kritikk mot Tesla og du har linket til en video på internett som gikk i mot instruksjonsboka til produsenten.. Nå skal vi vektlegge din egen tolkning av en forskninsrapport.. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Marzo skrev (Akkurat nå): Men som du selv innrømmer har du ingen erfaring eller kunnskap om dette. Likevel har du sikkert flest innlegg i en tråd om noen du ikke har noe grunnlag for å si noe om.. Kun fordi det er kritikk mot Tesla og du har linket til en video på internett som gikk i mot instruksjonsboka til produsenten.. Nå skal vi vektlegge din egen tolkning av en forskninsrapport.. Jeg har ikke byttet bremsevæske selv nei. Men jeg har flere studiepoeng i kjemi og andre realfag... Ikke at det Heller gjør meg kompetent til å bevise noe, men jeg kan iallefall argumentere at som nevnt tar ikke den gruppen for seg dette i rapporten. Det er ikke noen tolkning, det er fakta. Jeg klager ikke på din deltagelse og mangel på kunnskap innen realfag.. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 1 minute ago, Espen Hugaas Andersen said: Jeg er enig i at den må byttes før den blir dårlig, og vil anta at Tesla gjør dette. De er ekspertene på området. Det er de som vet best hvordan sitt system fungerer og hvilke behov det er for vedlikehold. Nettopp og når Tesla endrer på den praksisen så vil vitenskapen bak dette bli enklere å forstå? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Espen Hugaas Andersen skrev (3 minutter siden): Jeg er enig i at den må byttes før den blir dårlig, og vil anta at Tesla gjør dette. De er ekspertene på området. Det er de som vet best hvordan sitt system fungerer og hvilke behov det er for vedlikehold. Ja det sier de selv, byttes om målt dårlig. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Marzo skrev (6 minutter siden): Usikker på om det er nevnt tidligere i tråden her, men vann er som kjent tyngre enn bremsevæske, derfor vil høyeste punktet i væsken alltid være den med lavest kokepunkt. Wow, viser din totale mangel på kunnskap på området. Det blir en væske. Det skiller seg ikke. Vann blander/binder seg med bremsevæske. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) 2 minutes ago, Salvesen. said: Ja det sier de selv, byttes om målt dårlig. Vil vel anta det også er noe margin, slik at den ikke rekker bli dårlig før neste service. Aner ikke akkurat hva grensen er, men om den måles til f.eks under 170C så byttes den. Endret 6. april 2021 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Vil vel anta det også er noe margin, slik at den ikke rekker bli dårlig før neste service. Aner ikke akkurat hva grensen er, men om den måles til f.eks under 270C så byttes den. Ja det er også min antagelse. At de måler og tar en enkel og trygg vurdering om antatt kokepunkt/vannmengde ved neste service. Der de lener seg på en sikker "side". 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 2 minutes ago, Salvesen. said: Ja det sier de selv, byttes om målt dårlig. Les en gang til. Poenget er å bytte før den blir dårlig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Marzo skrev (Akkurat nå): Les en gang til. Poenget er å bytte før den blir dårlig. Lese hva da? Det er dette Tesla oppgir som deres løsning på "problemet". Mener du det er feil sitert så må du gjerne det de faktisk sier 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 3 minutes ago, Salvesen. said: Wow, viser din totale mangel på kunnskap på området. Det blir en væske. Det skiller seg ikke. Vann blander/binder seg med bremsevæske. Hvorfor du skal fortsette å lære folk om noe du ikke kan noe om er ganske skremmende. Ja det er pga det kritiserer Tesla og du ikke liker det. Kan du være så snill å forstå at dette kan du ingenting om. Bremsevæske er vesentlig dårligere i laveste delen av bremsekretsen enn den øvre. Dette vet de som jobber med det. Ikke du! 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 11 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Jeg er enig i at den må byttes før den blir dårlig, og vil anta at Tesla gjør dette. De er ekspertene på området. Det er de som vet best hvordan sitt system fungerer og hvilke behov det er for vedlikehold. 1 minute ago, Salvesen. said: Lese hva da? Det er dette Tesla oppgir som deres løsning på "problemet". Mener du det er feil sitert så må du gjerne det de faktisk sier Nå har jeg brukt nok tid på å lære deg om ting du ikke kan noe om.. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) 2 minutes ago, Marzo said: Bremsevæske er vesentlig dårligere i laveste delen av bremsekretsen enn den øvre. Dette vet de som jobber med det. Ikke du! Man må anta Tesla vet alt om dette og kompanserer for det i sine vurderinger for hva som er en god måling av bremsevæsken. Endret 6. april 2021 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Marzo skrev (2 minutter siden): Hvorfor du skal fortsette å lære folk om noe du ikke kan noe om er ganske skremmende. Ja det er pga det kritiserer Tesla og du ikke liker det. Kan du være så snill å forstå at dette kan du ingenting om. Bremsevæske er vesentlig dårligere i laveste delen av bremsekretsen enn den øvre. Dette vet de som jobber med det. Ikke du! Dette handler om Kjemi, noe du har missforstått. Jeg vet for jeg har sett det! Kjemi er bare tull!😅 Altså, det blir for dumt. Har delt det jeg trenger i saken. 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Just now, Espen Hugaas Andersen said: Man må anta Tesla vet alt om dette og kompanserer for det i sine vurderinger for hva som er en god måling av bremsevæsken. Jeg er ganske sikker på de vil endre på denne praksisen.. Av åpenbare grunner. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Just now, Marzo said: Jeg er ganske sikker på de vil endre på denne praksisen.. Av åpenbare grunner. Ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå