Dirigo Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Russisk etterretning melder om at Al-Qaeda er i gang med å sette scenen for nok et kjemisk angrep mot sivile som skal legges skylden på syriske regjeringsstyrker og al-Assad. Dette for å provosere USA og Vesten til å angripe al-Assads menn. Med Biden i hus, som har varslet opptrapping i Midtøsten, så kan du banne på at han ikke lar muligheten til å gå i fra seg til å smelle noen missiler og drepe en hel skokk med tapre syriske soldater som har kjempet i 10 år mot de islamistiske ekstremistene sponset og bevæpnet av nettopp USA (og Israel). Håper i det minste at storsamfunnet har lært nå og gjennomskuer Washington og Tel Aviv. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Kilde på at Biden har varslet opptrapping i Midtøsten? Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Noen i Bidens kabinett skal ha signalisert at de vurderer å trappe opp igjen i Irak og Afghanistan, men utover det har jeg ikke hørt noe. Skjønner ikke hvorfor du drar inn Israel. Og RT er Kremls propagandaapparat, de koordinerer med bla. FSB. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 (endret) Igjen, kilde på at noen i Bidens kabinett skal ha signalisert en opptrapping? Ellers enig, RT er så og si som pressemeldinger fra Russland i disse sakene og det forundrer meg ofte at de brukes som kilde annet enn for å poengtere noe fra Russlands ståsted. Grunnen til at jeg spør om kilder er at jeg vet påstandene som legger premiss for spørsmålet i førstepost ikke stemmer, og at det sirkulerer falske nyheter som hevder dette. Om noe så har Biden-administrasjonen og Biden blitt kritisert i det siste for å være passive opp mot Midtøsten. Både for å vente lengre med å ringe Netanyahu enn tidligere presidenter, at han ennå ikke har snakket med Saudi-Arabia og Erdogan etc. Men at "Biden har varslet opptrapping i Midtøsten" er enkelt og greit ikke en påstand som har grunnlag hverken fra spekulasjoner, uttalelser eller signaler foreløpig. Endret 23. februar 2021 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. mars 2021 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) At noen trodde de kjemiske bombene var fra Assad og co er så bakmål, at folk kan så lett forledes. Irak var jo et tydelig en FF operasjon, Libya samme. Synes synd på midtøsten som skal være sjakkbrett mellom stormaktene. Endret 7. mars 2021 av DaniNichi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå