pekk1 Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Hei, er det noen her som har erfaring med VW caravelle? en 2009 1,9 TDI 102hk som har gått 200 000km er til salgs men er det gått for mye eller er det verdt uansett km? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 KM er sikkert ok. Sjekk rust og rust og rust. Bremser. Forstilling er litt svak på disse. Clutch er og ofte slitt og koster en arm å skifte. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Velkommen som bruker av forumet btw pekk1. 🎊🎊🍦 Supert om du oppdaterer profilen din for å gjøre forumet en morsomere plass! Lenke til kommentar
pekk1 Skrevet 23. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2021 Okey takk for svaret er ikke erfaren med forum saker. Har skrevet kanskje 3 ganger i forum, en gang for rundt 12 år siden om terrengbil og en i sommer angående campingvogn også nå denne så kan trygt si jeg er en noob med dette vetke hva jeg kan oppdatere her x) 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 En sånn bil kan være alt fra sarv til gode familiebiler. Det er klart at en sånn motor får mer slitasje i en caravelle enn en golf. Motor går mer på høy belastning. For å vurdere motor må du sjekke servicehefte og generelt for ulyder. 1.9 tdi kommer i mange versjoner, generelt mest skuddsikre som VAG har laget. Sjekk om vannpumpe og registerreim er byttet Sjekk at motoren er tett, at det ikke bobler eksos i ekspansjonstank. At oljen har riktig farge og at det ikke kommer for mye trykk opp oljepåfyllinngslokk når motor går. Lenke til kommentar
pekk1 Skrevet 23. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2021 Ja det skal jeg gjøre, har kjøpt eksoslekkasje teste kit som man stikker i radiatoren og pumper hvert 30sekund for å se om den skifter farge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå