Gå til innhold

Gi meg forslag til oppgradert nettverk?


oceana

Anbefalte innlegg

Okay, jeg hater egentlig denne typen tråder. Men jeg er litt i stuss på hva jeg skal foreta meg, så jeg ber om innspill...

Jeg er nokså middelmådig når det kommer til nettverkskonfigurasjon og -forståelse, så jeg vil ha et system som er godt konfigurerbart i et web-grensesnitt.

Jeg har 3 etasjer som jeg vil dekke. Kjelleretasjen har Altibox sin egne router, som  jeg må si fremstår som nokså middels etter å ha hatt det i vel 3-4 mnd nå. Jeg har også en NAS stående her og kabler fra garasje og andre rom/etasjer. Så dette er startstedet for alle praktiske formål.

Over etasjene er det ymse pad'er, tv, Sonos++. I tillegg 1 mål hage som jeg gjerne skal ha dekket, og en garasje som jeg har kablet frem til.

Har en AC 68 og en sterkt aldrende HP ProCurve switch fra før av, og den har gjort jobben godt i mange år nå, men nå tenker jeg den kan parkeres til fordel for noe annet.

Jeg har satt opp* Ubuiquiti før og likte at alt virka rimelig rett-fram uten dilldall, så uavhengig av sikkerhetshull de siste ukene er disse favoritter hos meg.

Så hva kjøper jeg? USG? Dream Machine? 3x AC/UniFi aksesspunkter? PoE switcher for å kunne utvide med kameraer til overvåkning her & der?

Forslag mottas med takk. Jeg har ikke satt noe budsjettmessig tak, men mest mulig bang for the buck er selvsagt...

 

*Satt opp er sterke ord her...

 

 

Endret av oceana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...