Gå til innhold

Gainward GeForce FX5600 256MB

Roald!

Anbefalte innlegg

Halla. Er det noen som har erfaringer med et Gainward GeForce FX5600 256MB kort? Ein kamerat av meg har det og AMD Athlon 1600 MHZ og 512 SD ram. Problemet er at det hakker når han spiller nyere spill og dessuten får han bare 1300 poeng i 3D Mark 03 ;) ... Er det noe galt her eller er det bare kortet som virkelig suger?? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce FX5600 kort har generelt vist seg å ha meget dårlig ytelse i forhold til pris. :thumbdown: En annen faktor som også spiller inn på den relativt dårlige scoren er prossessoren (Hvis det er en AMD Athlon XP 1600+ du mener og ikke en AMD Athlon XP på 1600MHz) og også minnet. SD Ram er betydelig dårligere enn DDR.

Men hovedgrunnen til den dårlige poengsummen i 3DMark ligger nok i skjermkortet. Det har nemlig vist seg at det nesten bare er 3Dkortet som spiller inn på ytelsen her. Men siden du sier at det også lagger i spill, så kan dette også ha med prossessor og minne å gjøre.

Lenke til kommentar

Det kan jo være vennen ikke har stilt det skikkelig inn...

jeg har det kortet. For meg virker det bra nok for:

Battlefield 1942\Desert Combat\Road to Rome\Secret Weapon of WWII med noe på "High" resten på "Medium"

Flight Simulator 2002 med omtrent alt på "High"

Half-Life\CS\Flashpoint\Ghost Recon med alt på "High"

Soldier of Fortune II: Duble Helix med noe på "Medium" resten på "High"

Splinter Cell\Rainbow Six: RavenShield med alt på "High"

Conflict: Desert Storm II med alt på "High"

C&C Generals med alt på "High"

Det var alle spillene jeg kom på i farten. Hvis du vil kan jeg legge til mer. Jeg får heller ikke noe stort resultat i 3D Mark, noe som er forunderlig.

NB: Jeg spiller personlig alltid med alt på "Low" hvis ikke spesielle anledninger. Det kan også hende at kortet kan mer. Jeg har ikke prøvd alle mulige muligheter!

Jeg må også legge til at mitt kort overhode ikke har eller har vært klokket.

Du har en bedre maskin enn meg, så det kan vell hende at det går bedre.

Min maskin: Her

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

Han har AMD XP 2000+ :roll: ... Altså bedre enn meg og spillene går fint hos meg.. Dessuten får eg ca 3400 poeng i 3D mark så bare lurer på om kortet suger skikkelig..... det er jo tross alt ganske nytt da og 1300 poeng 3D mark er lite...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...