HaKj Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Hei Jeg har en excel - funksjon i en celle som er slik: =MIN(N22;W22;AF22;AO22) Den returnerer minste verdien fra disse fire cellene. En av cellene har 0 som innhold. er det mulig å ikke ta med de cellene som har 0 i beregningen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Du kan løse dette ved å avsette et separat regneark med en HVIS-funksjon som gjør alle 0 om til tom string. F.ex =HVIS(N22=0;"";N22) Og så utvider du det til W22, og repeterer for neste område. Husk at referansen også må spesifisere navnet på det aktuelle regnearket. Lenke til kommentar
Hogstad Rådgivning Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Det er ofte en utfordring å gjøre ting enkelt i Excel når dataene er strødd utover. Lage en hjelpeliste? =N22 =W22 =AF22 =AO22 Bruke Min.Hvis.Sett på den nye hjelpelisten: =MIN.HVIS.SETT(C8:C11;C8:C11;">0") Som i dette tilfeller er fra C8:C11 - Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå