Patience Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Nå har jeg sett meg mektig lei av Spaceworld's og telebutikkenes pris- og kampanjepolitikk. La oss nå eksempelvis se på spaceworld. Nesten månedlig får vi en tilbudsavis med masse flotte fristende priser i.. men.. det koster faktisk ikke det du tror det koster.. Det står nemlig [Kr.hvasomhelst]* med den grusomt irriterende asteriksen bak. Og lenger ned på siden finner du ut av varen kostet ikke så lite likevel. Spaceworld kan spekulativt nesten nærmest skrive hva de vil til pris på en vare, bare den er bundet. Dere - jeg irriterer meg bare så jævlig over at det er lov. I et annet eksempel kan vi nevne telebutikkene. I en av de siste tilbudsavisene deres før jul kunne man kjøpe seg en bærbar DVD-Spiller med skjerm for kroner 998,-* eller der om kring.. Selvsagt sto det en asterix bak.. og denne her forutsatte jammen meg at du tegnet abonnement på telenor ADSL!!!!?? Er det bare meg eller hva har dette med ADSL å gjøre? Dette her lurer jeg veldig på. Skal dette få lov til å fortsette? Nei jeg boikotter dem begge. Meg som kunde mister de i hvertfall. Tenk at post og konkurransetilsynet godtar dette? -Oppgitt- Endret 5. januar 2004 av Patience Lenke til kommentar
Mio Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Telebutikken er ikke så ille som Spaceworld, men prøvd spaceworld i Drammen.Prisene går jo opp og ned hele tiden.en uke kostet 50 cdr på spindel 149,- et par dager etterpå kostet dem 179,- ei mx mus kosta 499,- mot jul kosta den 599,- Hos telebutikken får man 300 memorex plater på spindel til 249,- når dem har tilbud,det er jo en grei pris.Men det er noe spesielt med spaceworld og prising har jeg på følelsen av. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Ja, jeg synes det snart er på tide at noen begynner å reagere!! Lenke til kommentar
Tim Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har det noe å si? Hvis jeg ville hatt Telenor ADSL så kunne jeg fått med den DVD spilleren, JA TAKK! Men jeg skjønner jo seff poenget.. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 spaceworld driver en ganske spekulativ prispolitikk. Det må sies å være ganske sikkert prisene går opp og ned som en jojo, i tilleg til at det er ganske dyrt der uansett. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Fikk telebutikkens nyhetsblekke en gang for en stund siden, der alle prisene på datautstyr var _mye_ lavere enn alle andre webshopper og butikker rundt omkring. Alle prisene lå ca. 400-500 kr. under billigste pris annetsteds. Når jeg ringte telebutikken, sa de at den katalogen aldri skulle ha kommet ut, og alt i den var feil. For noe drit! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jeg tror ikke det ER lov.. jeg tror ikke de har lov til å "sponse" varer som ikke har tilknytning til produktet. jeg ser ikke helt at en dvd spiller har noe med ADSL å gjøre, så jeg tror ikke det er helt lovlig.. Dette var jaffal noe min far sa, og det var logisk for meg Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jæævlig irriterende ja, jeg handler kun på komplett, psdata, mpx og apple osv. Har gitt opp disse butikkene og elkjøp/ekspert for lenge siden Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kom ikke akkruat som noen bombe dette her. Har sett litt av det samme. Jeg orker ikke lengre å gå i en Spaceworld, Elkjøp eller Telehuset for å handle meg noe elektronikk/data. Før var jeg så "redd" mot å prøve nettbutikker, men etter jeg hadde handla et par ganger ble oftere også. Itillegg ble jeg mer prisbevisst. For å ta mobiltelefoner så er jo dem svin dyre om man ikke skal handle med abn. Og i tillegg blir telefonen låst i 12mnd til det abn. Derfor syns jeg det er bedre å bestille en operatør fri telefon fra komplett.no eller annen Webshop. Spaceworld er jo ganske dyrt fra før. Skulle kjøpe meg et ratt til PC'en en dag og gikk innom en Spaceworld butikk for sjekke prisen! Den var jo pokker ta meg 200kr dyrere hos Spaceworld enn den var hos Komplett.no MED frakt! Da sa jeg takk for meg til den butikken og gikk hjem og satte meg foran PC'en og bestilte det rattet! Webshoper er kommet for BLI! Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 jeg har gått på salg og service i 2år nå. ble ferdig sist år og slikt er egentlig ikke lov. Man har KUN lov å ha slike tilbud viss det har en sammenheng med produktet... Men etter som jeg har lest så kan man kreve at man kan trekke ifra prisen på den varen tilsammen som den ekstra varen koste.r.. eks. viss en pc koster 10 000 inkludert bonesett til bil... så skal man da kunne trekke ifra prisen på hva det bonesettet koster. slik at pcen blir billigere... ikke drep meg viss jeg har feil. er lenge siden jeg leste det. men jeg VET jeg leste noe slikt Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Forslag til underslagord.. Spaceworld / Telebutikken Sponses av telenorADSL Nei seriøst.. jeg synes at Spaceworld spesielt begynner å tape ansikt. Tror de fleste av oss ikke føler de er seriøse? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Skjønner ikke helt problemet. ALLE skjønner vel at en T610 til under 1000 forutsetter et abo. Hvis ikke så har man ikke vett nok til å ha en telefon. Og begynne å argumentere hva faren sier er vel ikke mye voksent. Jaffal er ikke et norsk ord, men noe man bruker i barnehagen. Endret 5. januar 2004 av overLoad Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Enig i dette. Jeg og noen kamerater kom til telebutikken i farmastredet (Tønsberg) for å kjøpe mus, en MX300. Dette var da denne musa var helt ny. I vinduet til butikken stod det og gikk en powerpoint presantasjon som reklamerte for Logitech MX300 for kr 149 elns. Dette var jo billig så vi skulle kline til alle mann. Så kom vi inn i butikken og sa vi skulle ha musa, prisen måtte betale da var langt høyere. Vi prøvde å fortelle mannen at han ikke kun reklamere for noe til en gitt pris for så å selge det til en annen. Men det hjalp ikke, og vi gadd seff ikke kjøpe. Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det er jo ikke akkurat et nytt fenomen at de store elektro og telebutikkene holder på sann, jeg for min del er blitt helt vant til dette og kjøper kun mobiltelefoner hos webshoppene, hvor den faktiske prisen som regel står oppgitt. Syns Elkjøp også bør nevnes, da de er minst like ille som Spaceworld. Antar at Telenor og Netcom bruker masse masse penger på slik sponsing av telefoner hvert år, men pga bindingstiden tjener de det jo inn igjen etter hvert... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Skjønner ikke helt problemet. ALLE skjønner vel at en T610 til under 1000 forutsetter et abo. Hvis ikke så har man ikke vett nok til å ha en telefon. Og begynne å argumentere hva faren sier er vel ikke mye voksent. Jaffal er ikke et norsk ord, men noe man bruker i barnehagen. Nei.. du skjønner ikke problemet. Det står tydelig å lese. Men dette gjelder ikke hvorvidt du skjønner eller ikke.. Eller hva vi skjønner for den saks skyld.. Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 149/179 på Spaceworld spindel er da normal, pris 1 er kampanje nummer 2 ikke. Ang. telepriser er vel Elkjøp og andre like på det, de bruker også sine kjære stjerner Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 1.Selfølgelig skal det være billigere å handle ting på nettbutikker, hvorfor skulle man ellers handle på postordre??? 2.At produkter selges til latterlig lav pris, men da forutsettes tegning av tex abbonnement er jo helt normalt, dette har jo tex bokklubbene gjort i postordre katalogene i årevis. "Bli medlem, få 3 bøker til 99.-" Store deler av forbruker massen vil ha det slik og derfor vil vi se slike tilbud i økende grad i årene fremover. Om ikke det passer deg så er det bare å bruke retten din til å handle der du vil, blir dere mange nok vil kjedene til slutt gi opp og selge produkter på den måten, men foreløpig er du i mindre tall. Stå på! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Det er jo ikke akkurat et nytt fenomen at de store elektro og telebutikkene holder på sann, jeg for min del er blitt helt vant til dette og kjøper kun mobiltelefoner hos webshoppene, hvor den faktiske prisen som regel står oppgitt. Syns Elkjøp også bør nevnes, da de er minst like ille som Spaceworld. Antar at Telenor og Netcom bruker masse masse penger på slik sponsing av telefoner hvert år, men pga bindingstiden tjener de det jo inn igjen etter hvert... Aldri slått deg å spørre hva telefoner og slikt koster UTEN abonnementet da? Elkjøp/Expert/Telehuset osv osv selger ikke bare telefoner med abonnement ... du kan få kjøpt dem uten også .. men da til full-pris selvfølgelig. For min del syns jeg det er helt greit å reklamere med *-priser, for jeg veit at * betyr binding til et eller annet. Hvis jeg ikke vil ha denne bindinga, kan jeg sikkert får kjøpt uten denne, men da til en annen pris. Trenger ikke jobbe hos NASA for å skjønne det Husk : - Du kan ikke få både pose og sekk - Det finnes ingenting som heter en gratis lunsj Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 I et annet eksempel kan vi nevne telebutikkene. I en av de siste tilbudsavisene deres før jul kunne man kjøpe seg en bærbar DVD-Spiller med skjerm for kroner 998,-* eller der om kring.. Selvsagt sto det en asterix bak.. og denne her forutsatte jammen meg at du tegnet abonnement på telenor ADSL!!!!?? Er det bare meg eller hva har dette med ADSL å gjøre? Dette her lurer jeg veldig på. Skal dette få lov til å fortsette? skjønte ikke hva det dvd-spilleren hadde med adsl å gjøre... menmen.. telebutikken har litt mer skjerpings på den saken enn spaceworld.. virker som spaceworld prøver å selge veldig mye stæsj med binding til telenor adsl.. ellers så er det liksom opp med en 1000 kr ekstrå for å komme vekk fra ekle telenor adsl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå