larole Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Jeg legger på tekst i video2 feltet, klikker på "Preview". Noen ganger viser den, andre ganger ikke! Hva kan være grunnen til dette? Om det var uklart...: Jeg legger inn teksten "Jakttur i Finmark". Spiller av preview - og det virker som om det er helt tilfeldig om den vises eller ikke!! Er det noen som kan hjelpe meg med dette?? Det er altså teksten som bare viser av og til... Endret 5. januar 2004 av larole Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Kommer den med når du rendrer? jeg har opplevd noe av det samme med TitleDeko i premiere 6.5, at noen bokstaver mistet "stylingen" sin i preview, men kom når jeg rendret Lenke til kommentar
larole Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Eh...rendrer? Må jeg gjøre det under selve redigeringen? Nå tester jeg om den vil dukke opp igjen når jeg eksporterer til avi. format. Rendrer...hva er egentlig det? På forhånd takk Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Render er når du trykker RETURN på tastaturet. Alle steder hvor det er en rød strek øvert i timeline blir da grønn eter at maskinen har jobbet litt. Før man eksporterer filmen må den altså redneres. Bruker du titledesigner i Premerier 6.5? Fil-new-title? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 hold alt inne mens du drar musen i timebar på redigeringslinja da slipper du å velge workspace med den gule streken og så trykke enter for at pcn skal rendere en time til ingen nytte Lenke til kommentar
larole Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) OK nå går det et lys opp for meg. Rendering er altså den prosessen som gjøres rett før eksporteringen? En slags siste klargjøring og heving av kvaliteten? Jeg har eksportert uten å rendre - er dette årsaken til at det blir en heller slapp kvalitet på videoen? Takk for svar til dere begge:-) Ja- jeg bruker Titledesigner. Endret 6. januar 2004 av larole Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 tja, rendring er forsåvidt en prosess som skjer før du kan eksportere filmen, i tillegg til selve eksportering(bl.a. konvertere til rett format/størrelse osv.) rendring er å "klargjøre" alle effektene du har lagt til videoen. Kjører du 6.5 bruker du kanskje real-time preview, slik at du slipper å scrubbe gjennom effektene under redigering for å se resultatet uten å rendre Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) her ble det noe rot ja...den ville ikke poste første ganga, men gjorde det tydeligvis allikavel Endret 6. januar 2004 av kanonterje Lenke til kommentar
larole Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) Jeg skjønner ennå ikke helt hvor jeg velger å "rendre"??? "Return" var det en som sa, funker ikke hos meg... Premiere 6.5 OK, jeg fant det. Høyreklikk i det røde feltet. Nå rendres det over en lav sko... Endret 6. januar 2004 av larole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå