Gå til innhold

Tekst kommer og går Premiere 6.5

Anbefalte innlegg

Jeg legger på tekst i video2 feltet, klikker på "Preview". Noen ganger viser den, andre ganger ikke! Hva kan være grunnen til dette?

Om det var uklart...: Jeg legger inn teksten "Jakttur i Finmark". Spiller av preview - og det virker som om det er helt tilfeldig om den vises eller ikke!! Er det noen som kan hjelpe meg med dette??

Det er altså teksten som bare viser av og til...

Endret av larole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Render er når du trykker RETURN på tastaturet.

Alle steder hvor det er en rød strek øvert i timeline blir da grønn eter at maskinen har jobbet litt. Før man eksporterer filmen må den altså redneres.

Bruker du titledesigner i Premerier 6.5?

Fil-new-title?

Lenke til kommentar

OK nå går det et lys opp for meg. Rendering er altså den prosessen som gjøres rett før eksporteringen? En slags siste klargjøring og heving av kvaliteten?

Jeg har eksportert uten å rendre - er dette årsaken til at det blir en heller slapp kvalitet på videoen?

Takk for svar til dere begge:-)

Ja- jeg bruker Titledesigner.

Endret av larole
Lenke til kommentar

tja, rendring er forsåvidt en prosess som skjer før du kan eksportere filmen, i tillegg til selve eksportering(bl.a. konvertere til rett format/størrelse osv.)

rendring er å "klargjøre" alle effektene du har lagt til videoen. Kjører du 6.5 bruker du kanskje real-time preview, slik at du slipper å scrubbe gjennom effektene under redigering for å se resultatet uten å rendre

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ennå ikke helt hvor jeg velger å "rendre"??? "Return" var det en som sa, funker ikke hos meg... Premiere 6.5

OK, jeg fant det. Høyreklikk i det røde feltet. Nå rendres det over en lav sko...

Endret av larole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...