Thorny Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Hvordan i all verden har politiet engang lovhjemmel til det? Er søppel fremdeles eiendom når man har kvittet seg med det? Jeg tviler på at det funker slik i Norge? I Europa gjør vi jo store tiltak for å forsøke å hindre matsvinn. Dette er så moralsk korrupt som det kan få blitt. Både på lovgivningsnivå og ordensmaktsnivå. Jeg forstår ikke at disse politifolkene hadde ork til å gjøre dette. Men de er vel redde for jobbene sine de også. En skulle tro politiet hadde bedre ting å gjøre enn å hindre fattige og sultne i å spise. Dette er peak USA. Noe som Ball også påpeker ligner veldig på 1929 og ting som skjer i den klassiske boken Grapes of Wrath. I Sovjet hadde man lange matkøer. I USA har man overflod, men bare kaster det i søpla... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Her var det snakk om mat som Fred Meyers ikke kunne gå god for. Isåfall forstår jeg dem veldig godt. Typisk Amerika er vel at de hadde blitt saksøkt for noen millioner hvis noen hadde spist denne maten og blitt dårlig. 4 Lenke til kommentar
Dirigo Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 USA er et sykt samfunn, og overgangen fra Trump til Biden betyr at det har gått fra vondt til verre. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2021 Maten var ikke over dato og blir selvfølgelig ikke dårlig med én gang strømmen går. De kan neppe ha vært redde for søksmål heller da de forkastet det på korrekt vis. Bilder av maten som ble kastet inkluderer f.eks små lukkede poser med parmesan, og pakker med smør og såkalt American Cheese. De blir ikke dårlige i romtemperatur på flere dager, og de ble dumpet når det var nær minusgrader. Så det lukter bortforklaring. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Thorny skrev (1 time siden): Hvordan i all verden har politiet engang lovhjemmel til det? Er søppel fremdeles eiendom når man har kvittet seg med det? Jeg tviler på at det funker slik i Norge? I Europa gjør vi jo store tiltak for å forsøke å hindre matsvinn. Dette er så moralsk korrupt som det kan få blitt. Både på lovgivningsnivå og ordensmaktsnivå. Jeg forstår ikke at disse politifolkene hadde ork til å gjøre dette. Men de er vel redde for jobbene sine de også. En skulle tro politiet hadde bedre ting å gjøre enn å hindre fattige og sultne i å spise. Dette er peak USA. Noe som Ball også påpeker ligner veldig på 1929 og ting som skjer i den klassiske boken Grapes of Wrath. I Sovjet hadde man lange matkøer. I USA har man overflod, men bare kaster det i søpla... Å stjele søppel er faktisk ulovlig i Norge. Det har blant annet gjentatte ganger vært oppe i media at det er ulovlige å forsyne seg fra returpunktene til Elkjøp og lignende butikker. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 Å stjele fersk mat som dumpes kontra el-avfall som skal resirkuleres er uansett to forskjelligeting i mine øyne. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg har drevet med såkalt dumpster-diving (Å hente ut spiselig kastet mat fra containere.) her-og-der, og kan bekrefte at det er illegalt i Norge, noen steder håndheves det tilogmed. 2 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 3 minutes ago, Atib Azzad said: Jeg har drevet med såkalt dumpster-diving (Å hente ut spiselig kastet mat fra containere.) her-og-der, og kan bekrefte at det er illegalt i Norge, noen steder håndheves det tilogmed. Har du noen gang blitt møtt av opprørspoliti dog? Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Ikke i den sammenhengen, nei. Men jeg har sett politi rykke ut for å beskytte søppel, som er banalt nok. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 22. februar 2021 Del Skrevet 22. februar 2021 Hvis denne dumpsteren maten er dumpet i er privat og ikke offentlig har de nok hjemmel til å hindre folk i å ta maten. Det er deres eiendom, selv om det er søppel. Det er klart at dette var mat som de var redd folk skulle bli syke av om de spiste den. Quote Fred Meyer said its staff were concerned the food - which included everything from lobster tails to cheese and juices and joints of meat - was no longer safe to eat Police said they tried to explain the food was unfit for consumption but said 'no subject in the crowd was willing to have an open dialogue with the officers and continued to shout insults at them and store employees.' Hva ville gjort situasjonen i Texas enda verre enn den er, med sultne, kalde folk og strømbrudd? Titalls eller hundrevis av personer med matforgiftning. Dette er helt logisk og på sin plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå