QUiPS Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) Hei, Holdt på å bytte skjermkort og nå virker ikke pcen lengre. Specs: Asus x570 rog strix hovedkort Corsair 750W PSU, men har også prøvd med en Asus rog strix 650 som jeg er 100% på at fungerer Corsair 3600mhz RTB ram Gigabyte RTX 3080, har også prøvd med annen GPU, så denne er ikke problemet hdd og ssd lagring AMD 5900x cpu og Colera Master AIO kjøling Jeg mistenker hovedkortet da PSUen ikke er problemet siden denne er ny, trodde først det var den gamle strømforsyningen så jeg kjøpte ny, men det hjelper ikke. Muligens har både PSU og HK sluttet å funke samtidig. Alle lysene på hovedkortet lyser bortsett fra lysene på ram og cpu. Får ingen respons ved trykk på PÅ-knappen og jeg har testet med andre PW-switch ledninger, tatt ut ram, byttet cmos batteri. Tar imot all hjelp med stor takk. Endret 20. februar 2021 av QUiPS Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Endel hovekort har diagnose led. Typisk 4 dioder som går fra rødt til grønt etter hvert som pc starter. Ved feil vil du kunne dekode dioder med bruksnvisning på hk. Sjekk her: Post feilmld her. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2021 @Luske_Ludvig Takk for tips, desverre så kommer jeg meg ikke sålangt. Virker som den er helt død. Se bilde, det er alt som skjer. Ingen qled lys når jeg prøver å slå på. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 Har du prøvd å jumpe front panel connector power med en skrutrekker? Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2021 12 minutes ago, Fenrisúlfr said: Har du prøvd å jumpe front panel connector power med en skrutrekker? Jepp uten respons. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Ok. Pc sluttet plutselig å fungere? Dette er vell så nytt at man har reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 6 hours ago, Luske_Ludvig said: Ok. Pc sluttet plutselig å fungere? Dette er vell så nytt at man har reklamasjonsrett. Jepp, blir reklamasjon. Fant ut at det måtte være hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå