Lemongrass Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Hei Jeg har forsøker å kryptere min Windows med Veracrypt. Jeg fikk en rescue disk zip-fil som det står at jeg skal legge over på en USB-disk. Jeg bare høyreklikket på zip-filen og eksporterte den til min USB-disk (FAT-format) slik at innholdet ble plassert der. Er jobben gjort da eller er det mer som må gjøres? Føltes "litt for enkelt" for et lite datakyndig hode. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Vet ingenting om Veracrypt. Men det ville være logisk at det er innholdet i zip-filen som legges inn, ikke selve zip-filen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Se i User Guide under System Encryption og Veracrypt Rescue Disk. Fila må enten brennes til CD/DVD eller skrives til en bootbar USB-stikke. Det holder ikke å bare kopiere over fila. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 sedsberg skrev (1 time siden): Det holder ikke å bare kopiere over fila. Tror det er mulig i UEFI? Trenger en folder som heter /efi/boot/ som inneholder en .efi fil. Men BIOS trenger bootsektor. VeraCrypt: Well I just extracted that .zip file to an USB stick right now (the "EFI" folder) and it worked. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 19. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2021 sedsberg skrev (1 time siden): Se i User Guide under System Encryption og Veracrypt Rescue Disk. Fila må enten brennes til CD/DVD eller skrives til en bootbar USB-stikke. Det holder ikke å bare kopiere over fila. Er du sikker på det? Fikk opp denne meldingen under installasjonen, men ser som du sier at det står i userguiden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Mulig UEFI ikke trenger bootsector som non-UEFI bare man har boot-filene på korrekt sted. Er ikke akkurat noen UEFI-ekspert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå