Jaghi Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har et par gamle JBL-høytallere som er tatt fram fra loftet. Problemet mitt er at jeg er ikke helt sikker på hva jeg kan bruke for å fjerne støv/skitt etc. på elementene... Noen som vet om hva jeg kan bruke? Ell går det greit med en fuktig klut? Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 SRY FOXS!!!!!!! ****** jeg fikk bare error så jeg trodde de ikke gikk fram!!!!!! SRY! (for melding-kopien assa) Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 I første omgang hadde jeg prøvd støvsuger og svak trykkluft. Hvis det ikke fjerner all dritten så ville jeg prøvd å meget forsiktig å børste bort spuss med en myk børste. Jeg tror ikke vann og annen fuktighet er tingen. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 spill litt musikk å rist av driten.. ellers kan du forsiktig pusse det vekk da.. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Vist det er plast elementer og gummi rundt de, kan du bare bruke fuktig klut. Vist det er papp elementer ville jeg nøyet meg med en tørr klut og vært førnøyd med det, eventuelt en klut som bare såvidt var fuktig. Aldri aldri støvsuger i nærheten av et høyttaler element. Åssen i svarte ****** går det an å foreslå noe sånn?!? Bare et lite tips der. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) Vist det er plast elementer og gummi rundt de, kan du bare bruke fuktig klut. Vist det er papp elementer ville jeg nøyet meg med en tørr klut og vært førnøyd med det, eventuelt en klut som bare såvidt var fuktig. Aldri aldri støvsuger i nærheten av et høyttaler element. Åssen i svarte ****** går det an å foreslå noe sånn?!? Bare et lite tips der. Og hva galt gjør en støvsuger? Du skal jo ikke akkurat stikke slangen inn i elementet. EDIT: syntax-feil Endret 5. januar 2004 av johanlo Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Har selv et par JBL høytalere fra 70-tallet (L26) og de ble sprengt og revet i filler... De hadde vel stått på loftet i 20 år ellerno og elementene hadde rett og slett råtnet. Mulig jeg spiller litt høyere musikk enn de fleste, men skal ikke så mye til før høytalere som har vært ubrukt så lenge råtner. Det jeg gjorde var å få satt inn helt nye orginalelementer fra JBL (så en annonse fra en privatperson i avisen og ringte inn), kostet vel i underkant av 1000kr for å skifte hele elementet på begge høytalerene. De spiller nå sinnsykt mye bedre enn de gjorde i begynnelsen før de ble ødelagt, så hvis du har mulighet så ville jeg gjort dette. (Kommer selvfølgelig ann på hvor gamle de virkelig er... 5 år er ingenting så da har du vel ingenting å bekymre deg over) Jeg ville spilt og hørt hvordan de høres ut og om de funker bra, det tar ikke så lang tid før du merker at de er ødelagt (tok 4-5 måneder for meg, gikk veldig gradvis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå