Tonekr Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Hei. Har en VW Touran 2012 mod som vi har lysfeil på. Det lyser mangler en del lys, kun noe som funker. Feks vi har kun et nærlys, 1 bremselys osv. Er det noen som har hatt samme problem eller vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Sikkert defekte pærer? Du skriver ingenting om du har prøvd å skifte pærer, så det blir vanskelig å svare på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Sjekk pærer og sjekk sikringer. Jeg har vært ute for biler som har separat sikring for lys på høyre og venstre side. Lenke til kommentar
Tonekr Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 Tror ikke det er pærene. Da lysene plutselig kunne funke en liten stund men nå er det ikke noe i hele tatt. Har sjekket sikringer men skal absolutt sjekke igjen. Kan også prøve og bytte pærer da og se om det funker. Lenke til kommentar
BFLEXdude Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar (endret) Fant du ut av dette? Har fått en "symmetrisk" feil på 2011 Touran, dvs et nærlys er ute, motsatt parklys, et blinklys hver side, et bremselys på motsatt etc. Endret 5. januar av BFLEXdude Lenke til kommentar
BFLEXdude Skrevet 13. januar Del Skrevet 13. januar (endret) Ligner veldig på feil jeg nettopp fikset på min 2011 Touran: nesten halvparten av lysene feilet, et nærlys, motsatt parklys, et kjørelys bak, to bremselys, et blinklys på hver side etc. Feilen lå i F16-sikringen i motorrommet (30A). Sikringen var ikke røket på tradisjonelt vis, men delvis smeltet i plasten. Dette gjør at metallet på den ene siden får et slags korrosjonsbelegg. VW har hatt innkallinger i USA pga dette. Sikringen erstattes da med en hard-coated sikring som leder varmen bort bedre. Delenummer på denne spesialsikringen er 01713125. Hvis man er uheldig ser det ut til at selve sikringsboksen også kan smelte, istedenfor plasten på sikringen. USA innkalling med beskrivelse: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/SB-10056392-4207.pdf Endret 13. januar av BFLEXdude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå