mandela Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 har et lydspor som jeg har tatt opp via line-in, vet ikke hva som har skjedd og om det er mulig å rette det opp. Problemet er at jeg ikke får tatt det opp på nytt.. Vet ikke om det er støy eller forvrengning. her er SAMPLE av fila (mp3 vbr) håper på hjelp (og underverker) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det høres ut som (og ser ut som) du har fått clipping på innsignalet, og skrudd ned nivåvet digitalt etterpå. Det eneste som kan løse det er et nytt opptak hvor inngangsvolumet blir justert ned under clipping (0 dB). Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Det høres ut som (og ser ut som) du har fått clipping på innsignalet, og skrudd ned nivåvet digitalt etterpå. Det eneste som kan løse det er et nytt opptak hvor inngangsvolumet blir justert ned under clipping (0 dB). tusen takk for svar! Det er godt å ha deg på forumet her Moskus det er nøyaktig hva jeg så når jeg kjørte filen inn i MP3Gain, 103dB + clipping på innsignal, reduserte nivået til 89.0dB uten at deg hjalp. Er det noen måte å minimere problemet? (har ikke mulighet til å ta det opp på nytt tror jeg) Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Det høres ut som (og ser ut som) du har fått clipping på innsignalet, og skrudd ned nivåvet digitalt etterpå. Det eneste som kan løse det er et nytt opptak hvor inngangsvolumet blir justert ned under clipping (0 dB). tusen takk for svar! Det er godt å ha deg på forumet her Moskus det er nøyaktig hva jeg så når jeg kjørte filen inn i MP3Gain, 103dB + clipping på innsignal, reduserte nivået til 89.0dB uten at deg hjalp. Er det noen måte å minimere problemet? (har ikke mulighet til å ta det opp på nytt tror jeg) Signalet som er klippet er tapt, og kan ikke rekonstrueres. Hvis du ser på filen i en lydbehandlingsprogram så ser du at toppene på signalet er flate (klippet). Det som er ovenfor den flate delen er nok tapt for alltid... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 ok, det var derfor lydbilde så så rart ut i audacity da Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 (endret) ok, det var derfor lydbilde så så rart ut i audacity da Jepp! Å klippe toppene kan sammenlignes (til en viss grad) med å kjøre signalet gjennom et lavpassfilter, slik at de høyeste frekvensene blir dempet eller fjernet. Dette er grunnen til at lyden høres veldig hul ut og mangler dynamikk. EDIT: skriveleif Endret 5. januar 2004 av johanlo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå