Hvorfordetda? Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Har Samsung Galaxy S10. Har installert Adblocker nettleser for å slippe all reklamen jeg er så dri... lei av. Når jeg bruker denne til for eksempel å gå på YouTube, spilles videoene uten reklame. Fantastisk! Men har et problem. Får endel news-feeds. Noe fra VG, andre fra YouTube. Når jeg klikker disse så vises reklame i alle videoer. Så telefonen bruker altså ikke Adblocker, selv om jeg har valgt denne som standard app for surfing og følging av linker. Har prøvd tilbakestilling av alle app-innstillinger, og trodde jeg da ville bli spurt om å velge app første gang jeg klikket en link. Men nei da, det skjedde ikke. Selv om Adblocker er en 3.parts app, burde jeg i alle fall fått valget mellom Samsung sin leser og Chrome i det minste? Vet ikke hvordan jeg kan se hvilken leser som brukes når jeg er på nettet. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 I hvilken app får du news-feeds? Det høres ut som om det er denne appen som bruker webview til å vise de lenkede nettsidene, og derfor vises reklame. Sjekk om news-feed appen har en innstilling for å åpne lenke i ekstern nettleser i stedet for internt. Lenke til kommentar
Hvorfordetda? Skrevet 21. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2021 For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvilken app telefonen bruker ti news-feeds. Ingen av appen å velge som standard heter noe med dette, kun nettleser. Har valgt Adblocker som standard. Finnes det en metode å finne det ut på? Finner ikke noen "egenskaper" eller liknende når en feed er valgt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 (endret) Du kan se hvilken app et vindu tilhører ved å trykke på Nylig appen knappen i telefonens navigeringslinje, trykke på ikonet på toppen av vinduet og velge "Appinformasjon". Endret 21. februar 2021 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå