Gå til innhold

Siv Jensen går av som leder for Frp

:utakt

Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (11 timer siden):

* i anmeldte tilfeller og domfellelser.

...du ignorerer at over 90% av voldtekter ikke anmeldes -- mens overfallsvoldtekter og voldtekter med fremmede anmeldes i betydelig høyere grad enn disse som ikke anmeldes.

...og spar deg for projiseringen.

Har du en link på at hvite som driver med overfallsvoldteker ikke anmeldes? Dette er vel sånn man voldtok i steinalderen også.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...altså -- de jeg sa var at hvite voldtektsmenn blir invitert på fest og voldtar venner og kjærester, og slipper å overfalle jenter.
Anmeldte overfallsvoldtekter utgjør 90 av 1000 anmeldte voldtekter, anmeldelser som igjen kommer fra 10 000 - 16 000 utførte voldtekter årlig i Norge.

Det er bare cherrypicking som gjør at ytterste høyre bruker voldtektsstatistikken for anmeldelser mot asylsøkere.
Om de hadde vett og moralsk integritet, så ville de latt være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

...altså -- de jeg sa var at hvite voldtektsmenn blir invitert på fest og voldtar venner og kjærester, og slipper å overfalle jenter.
Anmeldte overfallsvoldtekter utgjør 90 av 1000 anmeldte voldtekter, anmeldelser som igjen kommer fra 10 000 - 16 000 utførte voldtekter årlig i Norge.

Det er bare cherrypicking som gjør at ytterste høyre bruker voldtektsstatistikken for anmeldelser mot asylsøkere.

Å bli utsatt for en overfallsvoldtekt må være noe av det mest brutale og verste man kan oppleve. At noen har satt seg inn i tallene og finner ut hvem som er overrepresentert i barbariet er vel som forventet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

For all del, la oss bare droppe å finne ut av hvorfor utviklingen er som den er.

Crime Index.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er statistikk plukket opp fra søpla, av Resett.

Det er et statistisk insignifikant antall innbyggere sin opplevelse av hvor mye kriminalitet det er i landet i en poll utført av Numebo gjennom selvrapportering på deres nettsider.

Crime in Gothenburg. Safety in Gothenburg (numbeo.com)

Den forteller altså ingenting om faktisk kriminalitet, og er blant annet et resultat av en omfattende propandavirksomhet som har gitt populister på høyre side av politikken et falskt inntrykk av at de 12-15 asylsøkerene som skaper problemer i noen av de store byene er et samfunnsproblem -- drevet av amerikanske høyreekstreme, og russisk propanda.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (1 time siden):

Å bli utsatt for en overfallsvoldtekt må være noe av det mest brutale og verste man kan oppleve. At noen har satt seg inn i tallene og finner ut hvem som er overrepresentert i barbariet er vel som forventet.

...og igjen så hoppet du altså til en konklusjon som støttet et narrativ noen har prakket på deg -- uten å sjekke om det er noe hold i ideene du videreformidler.

Sitat

Av kvinnene som har opplevd voldtekt, var 44 % redde for å bli alvorlig skadet eller drept, og 29 % fikk alvorlige skader. 

...
Vanlige 'norske' voldtekter er ikke snillere eller mindre traumatiske, bare fordi de gjennomføres innendørs ved en høyere gjennomsnittstemperatur, av folk offeret kjenner og kanskje må omgås etter voldtekten, mens de fremdeles er skadet, og må late som ingenting fordi bare jenter som blir voldtatt av asylsøkere blir tatt alvorlig og blir trodd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

...og igjen så hoppet du altså til en konklusjon som støttet et narrativ noen har prakket på deg -- uten å sjekke om det er noe hold i ideene du videreformidler.

Statistikk bryr seg ikke om dine følelser.

• Liker 4
Lenke til kommentar

...noe som er ironisk, da det ikke er jeg som er irrasjonelt redd og baserer meg på denne fryktfølelsen for å dømme hele grupper -- men faktisk siterer representativ statistikk for hele befolkningen.

Denne falske ideen om at etnisk norske er bedre og mindre voldelige når de voldtar enn asylsøkerene gjør det vanskeligere for ofre for grove voldtekter å stå frem, som igjen forskyver statistikken i feil retning, sammen med de andre faktorene, som at hvite gutter i større grad blir trodd av politiet, igjen basert nettopp på følelser.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Lithaug fort kan falle gjennom om hun blir partileder. Hennes styrke, slik jeg ser det, har ligget i å komme med spissformulerte utspill der innholdet ikke egentlig er så skrekkelig kontroversielt, men som skaper veldig sterke reaksjoner hos en del politiske motstandere. Jeg tror med andre ord at tidvis hysteriske reaksjoner har spilt henne god. I intervjuer og diskusjoner synes jeg hun gjør det ganske svakt, og det hun sier virker preget av å være mye "pugg" på forhånd som fort havner veldig i "økseskaft"-verden. Hørte henne og Solvik Olsen på Dagsnytt atten her om dagen, og der han kunne gå inn i saker og diskutere tema tilsynelatende på stående fot endte hun med en strøm av ord som virket innøvde og delvis lite relevante. Sånn sett tror jeg hun egner seg bedre som en bi-figur enn hovedrepresentant, men godt mulig at hun viser helt nye sider i en ny rolle.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alexander4840 skrev (9 minutter siden):

Eksperten på kilde-''kritikk'' slår til igjen 😂

...du siterte vitterlig resett som siterte en meningsmåling som etterspurte folk sin opplevelse av det kriminelle nivået i landet...

...

Du forstår at det du siterte var folk sin anekdotiske opplevelse av kriminaliteten, selvrapportert på denne nettsiden, og ikke en henvisning til den faktiske raten av kriminaliteten i landene, ikke sant..?

...

Min opplevelse av kriminalitet i Sverige er at den er stabilt lav, og drives av flere anmeldelser og en nyere og strengere tolkning av visse lovbrudd hvor hvert lovbrudd blir anmeldt og talt hver for seg i stedet for samlet under ett om flere forhold anmeldes samtidig.
BR%C3%85_Totalt_anm%C3%A4lda_brott_i_Sve
Crime in Sweden - Wikipedia
---

Men hey, hva vet vel folk som ikke henger på Resett, HRS, Document og annet norsk søppel, og ikke hører på Turning Point USA, Breitbart, the Blaze og Russia Today og annet søppel fra utlandet om virkeligheten..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 minutt siden):

I intervjuer og diskusjoner synes jeg hun gjør det ganske svakt, og det hun sier virker preget av å være mye "pugg" på forhånd som fort havner veldig i "økseskaft"-verden. Hørte henne og Solvik Olsen på Dagsnytt atten her om dagen, og der han kunne gå inn i saker og diskutere tema tilsynelatende på stående fot endte hun med en strøm av ord som virket innøvde og delvis lite relevante. Sånn sett tror jeg hun egner seg bedre som en bi-figur enn hovedrepresentant, men godt mulig at hun viser helt nye sider i en ny rolle.  

Her er jeg helt enig og synes du beskriver det veldig godt. De hun treffer med denne måten å snakke på elsker det, og ser på henne "som en som sier det hun mener" og lignende. Men veldig mange oppfatter det helt motsatt, og ser rett gjennom. Slik blir det elsk/hat av, som gjerne kjennetegner disse superpopulistene. Jeg tror også mange lett lar seg irritere av at hun alltid har et i manges øyne arrogant smil hele tiden, spesielt når hun er i debatter og blir presset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

Unntak finnes, men begrunnelsen til de fleste som er kritiske til asyl er generelt  gjennomfarget av misinformasjon fra nettopp den politiske siden, og en nådeløs propagsndakampanje mot asylsøkere.

...

Det er en grunn til at FrP står alene i denne saken, sammen med folk som ikke er faktaorienterte.

Nei jeg er født og oppvokst mer multikulturelt enn de fleste..

Hadde nesten ikke Norske venner før jeg var 12-13år og fortsatt den dag idag er mange av mine venner fra utallige nasjoner rundt om i verden.

Hva jeg har er first hand kunnskap, jeg har aldri latt meg farge av noe Frp sier eller tror.

Og jeg er heller ikke imot innvandring, tvert imot, jeg er bare for at kravene til de som kommer uansett fra hvilket land skal være veldig strenge slik at man unngår at folk blir innvandringsfiendtlige.

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Du forstår at det du siterte var folk sin anekdotiske opplevelse av kriminaliteten, selvrapportert på denne nettsiden, og ikke en henvisning til den faktiske raten av kriminaliteten i landene, ikke sant..?

På samme måte som vi måler muslimhets og jødehets. Jødehatet har blitt verre og de flykter igjen fra Europa. Skal vi fortelle de som hevder at hatet har blitt verre de senere år at de bare har hatt "anekdotisk opplevelse av hat"?

Faktum er at den svenske innvandringspolitikken har vært katastrofal i lang tid. De har tatt imot alt for mange og dermed ikke klart å integrere. Man har fått paralellsamfunn og "no go zoner". Så klart så går da målingene også i feil retning. Men heldigvis så har dem vel tatt noe tak de senere årene og strammet ihvertfall litt inn.

Endret av Ka9nen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ka9nen skrev (20 timer siden):

På samme måte som vi måler muslimhets og jødehets. Jødehatet har blitt verre og de flykter igjen fra Europa. Skal vi fortelle de som hevder at hatet har blitt verre de senere år at de bare har hatt "anekdotisk opplevelse av hat"?

Faktum er at den svenske innvandringspolitikken har vært katastrofal i lang tid. De har tatt imot alt for mange og dermed ikke klart å integrere. Man har fått paralellsamfunn og "no go zoner". Så klart så går da målingene også i feil retning. Men heldigvis så har dem vel tatt noe tak de senere årene og strammet ihvertfall litt inn.

...

Ideen om no go soner i Sverige er bokstavelig talt propaganda fra ytterste høyre USA som spredte seg tilbake til Norge og Sverige sin ytre høyreside gjennom kollisjonen av propagandamedier, som Resett, Document og HRS, og gudene vet hva de heter i Sverige.

https://www.snopes.com/fact-check/sweden-crime-no-go-zone-police/

Anekdoter og propaganda er ekstremt farlige å bygge verdensforståelse sin på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (11 minutter siden):

Ideen om no go soner i Sverige er bokstavelig talt propaganda ..

Helt propaganda er det vel ikke.

Det er riktignok ikke "no-go", men det politiet anser som utsatte områder, hvor brann og ambulanse ikke tør kjøre inn uten bevæpnet politieskorte, hvor gjengene har innført egne portforbud, eller stenger hele bydeler med bom, som de bevokter med automatvåpen godt synlig osv. 

Ved enkelte politidistrikt må de ansatte eskorteres til og fra jobb, det er for farlig å reise til jobben alene dersom man er politi.

Dette er godt kjent, de kriminelle gjengene i Stockholm har alene skutt og drept en haug med mennesker, det var nærmere 20 personer bare i fjor som ble skutt og drept i gjengkriminalitet i Stockholm, man leser nesten daglig om bomber og skyting i Stockholm, Gøteborg, Malmø osv.

Dette er helt åpenbart et problem som skyldes innvandringen. Det er nærmest utelukkende innvandrere eller barn av innvandrere som står for den kriminaliteten. 

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

...

Ideen om no go soner i Sverige er bokstavelig talt propaganda fra ytterste høyre USA som spredte seg tilbake til Norge og Sverige sin ytre høyreside gjennom kollisjonen av propagandamedier, som Resett, Document og HRS, og gudene vet hva de heter i Sverige.

https://www.snopes.com/fact-check/sweden-crime-no-go-zone-police/

Anekdoter og propaganda er ekstremt farlige å bygge verdensforståelse sin på.

Kommer selvsagt an på hva man legger i "no-go-soner".
Men at det er områder hvor det er særdeles mye kriminalitet, og hvor mange blir frarådet fra å oppholde seg er helt reelt:
https://www.aftenposten.no/verden/i/rEJ8/hemmelig-politirapport-her-er-sveriges-farligste-nabolag

Det var f.eks. en periode for noe tid tilbake hvor Schenker stoppet all transport til Rinkeby fordi de ikke kunne garantere for sikkerheten til sine sjåfører.

Og at situasjonen er en helt annen enn i Norge bør være udiskutabel.
Det er ganske lenge mellom hver gang man hører om granatbruk i Norge, men i Sverige skjer det stadig vekk:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/116-granatattacker-pa-atta-ar-sverige-sticker-ut
Og bruk av andre eksplosiver er også høyt:
https://www.nrk.no/urix/naer-200-bomber-i-sverige-i-ar_-_-har-ikke-sett-liknende-i-et-industrialisert-land-1.14774336

(Edit: Ser at Olaf kom meg i forkjøpet, så beklager dobbelt opp med motargumenter. Men altså enig i hans fremstillinger, og jeg har lagt ved noen eksempler)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...