Gå til innhold

Sendingen er utlevert. Jeg har ikke fått noe, hva gjør jeg?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gir du beskjed til avsender om at du ikke har mottatt pakken, og så er det opp til avsender å fremskaffe POD (proof of delivery).
Dersom dette er sendt som et pakkeprodukt med sporing skal man kunne ha tracking helt frem til levering med signatur.
Dersom det er sendt som et brevprodukt, har man begrenset sporing og heller ingen signatur ved levering.

Kommer litt an på hvilket produkt avsender har valgt å bruke. Du kan også ringe Postens kundeservice på 04045 og gi de sporingsnummeret og etterlyse sendingen, så får de sjekke opp med din lokale budavdeling.
Jeg tror, basert på det du skriver, at dette er et brevprodukt som er ment å leveres i din postkasse uten signatur.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (3 minutter siden):

Da gir du beskjed til avsender om at du ikke har mottatt pakken, og så er det opp til avsender å fremskaffe POD (proof of delivery).
Dersom dette er sendt som et pakkeprodukt med sporing skal man kunne ha tracking helt frem til levering med signatur.
Dersom det er sendt som et brevprodukt, har man begrenset sporing og heller ingen signatur ved levering.

Kommer litt an på hvilket produkt avsender har valgt å bruke. Du kan også ringe Postens kundeservice på 04045 og gi de sporingsnummeret og etterlyse sendingen, så får de sjekke opp med din lokale budavdeling.
Jeg tror, basert på det du skriver, at dette er et brevprodukt som er ment å leveres i din postkasse uten signatur.

Mest sansynlig lite nok til og passe i postkasse, er en koblingsboks som skal brukes til strøm i båt så den er ikke så stor.

Lenke til kommentar
Eriksendrul skrev (9 minutter siden):

Mest sansynlig lite nok til og passe i postkasse, er en koblingsboks som skal brukes til strøm i båt så den er ikke så stor.

Hvilket produkt avsender velger å bruke er (nesten) helt uavhengig av størrelse. Man kan velge å sende en konvolutt også som en pakke, med sporing hele veien. :)  Men det koster litt mer, og derfor velger man ofte det billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...