Complexity Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Heisann! Fikk tilbud om ny bilforsikring og takket ja til det da prisen var bra. Men nå som alt er gått gjennom så ser jeg i papirene at det er skrevet opp en billigere utgave av bilen enn hva jeg har, som blandt annet mangler firehjulstrekk og har mindre batteri (elbil) Kontakter dem å de sier at dette ikke har noe betydning og de virker ikke å være så villig til å endre det heller. Har dette noe å si? For meg virker det jo som dette blir helt feil? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Complexity skrev (4 minutter siden): Heisann! Fikk tilbud om ny bilforsikring og takket ja til det da prisen var bra. Men nå som alt er gått gjennom så ser jeg i papirene at det er skrevet opp en billigere utgave av bilen enn hva jeg har, som blandt annet mangler firehjulstrekk og har mindre batteri (elbil) Kontakter dem å de sier at dette ikke har noe betydning og de virker ikke å være så villig til å endre det heller. Har dette noe å si? For meg virker det jo som dette blir helt feil? Du har vel oppgitt reg.nr. på bilen? Det er det som putter bilen i rett "forsikringsklasse" (som igjen kan variere fra selskap til selskap). Du har da uansett ditt på det tørre. Skal ikke få noen konsekvenser for din forsikring. Men be om å få det skriftlig hvis du fortsatt føler deg usikker. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) 18 minutes ago, Hanhijnn said: Du har vel oppgitt reg.nr. på bilen? Det er det som putter bilen i rett "forsikringsklasse" (som igjen kan variere fra selskap til selskap). Du har da uansett ditt på det tørre. Skal ikke få noen konsekvenser for din forsikring. Men be om å få det skriftlig hvis du fortsatt føler deg usikker. Ja har oppgitt regnr og alt det er riktig. Den forrige førsikringa mi klarte å ha riktig utgave i sine papirer så da ble jeg ekstra stuss. Håper bare ikke jeg trenger å få utbetalt kasko en dag og får mye mindre enn jeg skal da forsikringa har feil verdi på bilen i systemen sine. Har jo skriftlige eposter hvor de sier det ikke skal ha noe betydning så antar ting er greit da? Bare å kose seg med billig forsikring.. Endret 18. februar 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Complexity skrev (2 timer siden): Har jo skriftlige eposter hvor de sier det ikke skal ha noe betydning så antar ting er greit da? Bare å kose seg med billig forsikring.. Absolutt. Jeg har litt inside information på dette feltet, og mener at du er trygg! 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) 34 minutes ago, Hanhijnn said: Absolutt. Jeg har litt inside information på dette feltet, og mener at du er trygg! Høres lovende ut! Holder det slik intill videre da. Fikk beskjed nå om at de kunne endre det til riktig bil mot ett måntlig påslag som gjør alt mye dyrere, og at dette ikke er normal praksis..? Pussige greier men så lenge jeg har alt mitt på det rene så lar jeg det bare gå. Endret 18. februar 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Complexity skrev (7 minutter siden): Høres lovende ut! Holder det slik intill videre da. Ja det hadde jeg definitivt gjort. Complexity skrev (7 minutter siden): Fikk beskjed nå om at de kunne endre det til riktig bil mot ett måntlig påslag som gjør alt mye dyrere, og at dette ikke er normal praksis..? Høres rart ut. De må jo da sette bilen opp i en høyere "forsikringsklasse" enn den egentlig hører hjemme i (i følge vognkort/reg.nr.), så da blir det minst like feil, bare andre veien. Og dyrere ikke minst. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2021 1 hour ago, Hanhijnn said: Ja det hadde jeg definitivt gjort. Høres rart ut. De må jo da sette bilen opp i en høyere "forsikringsklasse" enn den egentlig hører hjemme i (i følge vognkort/reg.nr.), så da blir det minst like feil, bare andre veien. Og dyrere ikke minst. Merkelige greier ja.. Men takker for hjelpa! 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 codan? Har motsatte problemet, model 3 her, reg nr stemmer men står som firehjuls trekk istedenfor bakhjuls trekk som jeg har, vet ikke om det har noe å si egentlig Sagt ifra men hjelper ikke Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) 4 minutes ago, onkel_jon said: codan? Har motsatte problemet, model 3 her, reg nr stemmer men står som firehjuls trekk istedenfor bakhjuls trekk som jeg har, vet ikke om det har noe å si egentlig Sagt ifra men hjelper ikke Nei er Tryg forsikring, men gjelder Model 3 for meg og. Litt merkelig at de ikke sjekker regnummer opp mot vegvesen .Står jo der om det er en eller to motorer på bilen 😅 Endret 18. februar 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå