Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Lastpass kutter i gratistilbudet Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Holder meg langt unna alt som er relatert til LogMeIn. Dette er ikke første gang de gjør noe tilsvarende. https://www.computerworld.com/article/2486764/logmein-pulls-plug-on-free-remote-access--rage-ensues.html Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Denne endringen har fått meg til å revurdere LastPass og se etter nye løsninger. Jeg har vært premium bruker før - men prisøkningen de kom med for noen år siden(rundt når LogMeIn kjøpte de) førte til at jeg sa opp den delen og byttet til gratisversjonen. Nå med denne endringen så tipper jeg at de "kvitter seg med" en vesentlig god del av brukerene sine. Jeg vil påstå at tett opp mot ALLE har minst 1 PC og minst 1 mobil enhet de vil ha LastPass på. Noe som betyr at alle må ha premium abonnement. Og så lenge de ikke setter ned prisen på det, så spår jeg kundeflukt. 1 Lenke til kommentar
Sutcivni_XX Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Vel... Har hatt Premium LastPass i årevis uansett. Har over 700 passord, og lite gjenbruk. (Bruk av samme passord flere plasser). Så tviler på det er så mange andre alternativer egentlig, for en slik brukervennlighet som LastPass nå har. Så jeg fortsetter antakelig å være betalende bruker PS: Hvis folk er bekymret for sikkerheten i slike tjenester, så MÅ man sette opp 2-veis autentisering både på Lastpass, og andre tjenester du bruker hvor det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Hva er de beste alternativene som enkelt kan settes opp på mobil og PC om dagen? KeePass greiest, eller noen andre løsninger? Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Utviklere / IT-folk: Klart jeg har høy lønn, det fortjener jeg jo, tiden min og mine kognitive krefter er verdt masse. Også utviklere / IT-folk: Jeg gidder ikke betale 20kr. i måneden for en premium tjeneste som sparer meg masse tid og kognitive krefter. Dette må jeg gnåle om på internett. 8 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Svært sjeldent jeg bruker passord på mobilen Stort sett bare denne PCn jeg bruker til å logge inn Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Betale for tjenester er jo helt greit det. Men det grafiske grensesnittet til LastPass er så yalla dårlig og ulogisk at det grenser til ubrukelig. Lenke til kommentar
cwian Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Veldig forståelig. Ja brukere kommer til å flytte over til andre løsninger, men det er ok. Både fordi Lastpass trenger flere betalende/færre gratis-kunder slik at de kan forbedre produktet sitt en del (hel del.) Det er og bra fordi det hjelper på bevistheten rundt verdien av det du betaler for. Pussig nok setter folk oftere mer pris på ting de må betale for. Av alternativer som er gratis til både telefon og maskin finnes det : Lockwise (mozilla foundation som utvikler), KeePass (Open source. Obs kun lokal hvelv, så du må sette opp synk til devices selv), Keychain (iOS/mac innebygget). Det finnes et par andre og, men disse er trygt å anbefale. Av betalttjeneste så er det 1password, som er veldig god brukervennlighet på. Det er den jeg oftes anbefaler folk som ikke har noe problem med saas. Dashlane, som og har grei brukervennlighet, og Lastpass. - Cecilie Wian 2 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Jeg har ikke noe problem med å betale for en tjeneste. Men av en eller annen grunn fungerer tjenestene helt supert til LogMeIn kjøper de - og så skrur de opp prisen - og så endrer de lisensen. Og i mellom disse stegene er ofte utviklingen stoppet opp. 1 Lenke til kommentar
ChristianAa Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Bruker Keepass, har Androidklient, synker via Dropbox. Funker bra, eneste er at om man ikke passer på og oppdaterer basen på forskjellige maskiner samtidig uten å lagre endringene fortløpende blir det konflikter KeePass løser ved å lage kopier av basen. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Zlatzman skrev (23 timer siden): Hva er de beste alternativene som enkelt kan settes opp på mobil og PC om dagen? KeePass greiest, eller noen andre løsninger? Jeg har brukt NordPass (i kombinasjon med NordVPN) og synes det fungerer ganske bra. De er relativt ny i gamet og det kommer forbedringer hele tiden. Support er veldig god og det virker som de leser all feedback. Jeg har ikke mye erfaring med andre passord managere, men jeg liker NordPass. Jeg bruker det med en android mobil og en windows laptop. De har en gratisløsning, men det koster ikke så mye for 2 års planen deres. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 On 2/18/2021 at 10:25 AM, Sutcivni_XX said: Så tviler på det er så mange andre alternativer egentlig, for en slik brukervennlighet som LastPass nå har. Dashlane, 1password, bitwarden og mange andre tilbyr i grunn akkurat det samme med små forskjeller. Men de fleste har også omtrent samme pris. On 2/18/2021 at 10:30 AM, Zlatzman said: Hva er de beste alternativene som enkelt kan settes opp på mobil og PC om dagen? KeePass greiest, eller noen andre løsninger? Bitwarden sin gratis versjon er omtrent det samme som Lastpass. Evnt $10 per år for premium. Superenkelt å migrere: https://bitwarden.com/help/article/import-from-lastpass/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 LastPass: Passord du kan huske er dust. Her har du et passord på 32 bokstaver, symboler og tall. Also LastPass: LOL LYKKE TIL MED Å HUSKE DET NÅR DU ER PÅ MOBILEN 1 Lenke til kommentar
Thomas Qvidahl Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Har brukt og betalt for lastpass i over ti år, både før og etter logmein altså, og har vel rundt tusen passord der. Kommer ikke til å bytte før jeg opplever at prisen overgår nytten, og da måtte de i hvert fall ti-doblet prisen... 😊👍🏻 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Hadde Premium før det ble gratis på mobil I år har jeg ikke brukt passord på mobilen, og ifjor var det ikke mye Blir mindre impulskjøp og mindre bruk av mobilen Lenke til kommentar
EysteinHS Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 1Passord funker greit Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. februar 2021 Del Skrevet 21. februar 2021 Merkelig. I dag foreslår og husker vel i grunn «alle» nettlesere passord for deg? Jeg bruker Vivaldi på mobil og tablet, og her er i hvert fall dette bundlet med som standard. Også Android er kabalen til å huske passord sentralt, om jeg ikke tar feil? (Slik at det fungerer in-apps også, ikke kun nettlesere) Trodde egentlig stand alone passord-håndtere ga mer mening før i tiden, jeg? Lenke til kommentar
littmeg Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Har du noen gang tenkt over hvor dine passord som du lar nettleseren behandle, blir lagret og eventuelt hvem som har ansvaret for sikkerheten rundt disse? Vil du ha all din sikkerhet betrodd av en nettleserleverandør som muligens driver med ganske mye forskjellig, eller av en aktør som har dette som sin primæroppgave? 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2021 Del Skrevet 23. februar 2021 Gavekort skrev (På 19.2.2021 den 13.14): LastPass: Passord du kan huske er dust. Her har du et passord på 32 bokstaver, symboler og tall. Also LastPass: LOL LYKKE TIL MED Å HUSKE DET NÅR DU ER PÅ MOBILEN LastPass-appen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå