Redaksjonen. Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 CHC skal fly fra den nye redningshelikopter-basen i Tromsø Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Det er flott at man presterer å ha hele tre grammatikkfeil i selskapsnavnet sitt: «CHC Helikopter Service». Det skulle ha vært: «CHC helikopterservice». Lenke til kommentar
S5BUSCU5 Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Ingenting grammatisk feil. De er ikke annet enn et selskapsnavn.. Navn.. Engelsk grammatisk, så er ifølge deg to skrivefeil i Statoil(--> Stat Oil) . Og Norsk Hydro, burde blitt skrevet "Norsk hydro" . CHC Helikopter Service blir på folkemunnet også bare uttalt som Helikopter Service pga sin lange historie i oljeindustrien. 1 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 (endret) S5BUSCU5 skrev (På 17.2.2021 den 22.52): ngelsk grammatisk, så er ifølge deg to skrivefeil i Statoil(--> Stat Oil) Her har man vært kreativ, og opprettet et nytt navn basert på ett norsk og ett engelsk ord. S5BUSCU5 skrev (På 17.2.2021 den 22.52): Og Norsk Hydro, burde blitt skrevet "Norsk hydro" . Riktig. S5BUSCU5 skrev (På 17.2.2021 den 22.52): CHC Helikopter Service blir på folkemunnet også bare uttalt som Helikopter Service pga sin lange historie i oljeindustrien. Faktisk skulle det jo ha vært "CHC helikoptertjeneste", ser jeg jo nå. Hvis du mener at selskapsnavnet er på engelsk, finner jeg det jo litt rart at det står "Helikopter" istedenfor "Helicopter"? Forøvrig litt usikker på hvordan "Helikopter Service" skal uttales. På samme måte som "helikopterservice"? Da er det jo sånn det uttales. Endret 19. februar 2021 av Memento scientiam Lenke til kommentar
trikola Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 4 hours ago, Memento scientiam said: Faktisk skulle det jo ha vært "CHC helikoptertjeneste" Og forumnavnet ditt skulle jo vært "Husk vitenskapen" eller noe i den duren. 🙄 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 trikola skrev (2 timer siden): Og forumnavnet ditt skulle jo vært "Husk vitenskapen" eller noe i den duren. 🙄 Nei; hva har det med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå