Arne Fenstad Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Overgangen til mer miljøvennlige drivstoff på skip kan føre til sikkerhetsgap [Ekstra] Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 "Problem 3: Mangel på drivstoffspesifikk kunnskap blant tilbydere og sluttbrukere." Sluttbrukere - er det fergepassasjerene det? Må de på kurs før de kjører ombord? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 J-Å skrev (7 timer siden): "Problem 3: Mangel på drivstoffspesifikk kunnskap blant tilbydere og sluttbrukere." Sluttbrukere - er det fergepassasjerene det? Må de på kurs før de kjører ombord? Jeg tror ikke det er snakk om å tilby fylling av drivstoff til biler ombord. Altså er ferge og mannskap sluttbrukere, og havn/drivstoffleverandør er tilbyder. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Sluttbruker er vanligvis den som har nytte av tjenesten. Og besetning skal det vel helst ikke være. 1 Lenke til kommentar
UBWB96K9 Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Hallo i luken. Det er ikke alt som er brennbart som egner seg for drivstoff i sivil transport og samfunn. Tillater meg å foreslå at de nevnte alternativer rangeres etter sikkerhetsrisiko og ulykkespotensiale. Norge liker å fremheve " Safety First ", som nasjonal standard for ansvarlighet . Nå settes dette på prøve, ikke minst etter Politiets Varsel om bot på NOK 25 mill for straffbare fotrhold knyttet til Hydrogen eksplosjonen i Sandvika , Bærum i 2019, forårsaket av selskapet NEL. Bare flaks hindre tap av menneskeliv.. Promoteri\gen av Hydrogen som drivstoffi for sivil transport i de politiske kretser med bevilgning av millioner av forsknings kroner uten et minimum av risikopvurdering er intet mindre enn skremmende og synes ukvalifisert, ansvarsfraskrivende og rkisikabelt på fellesskapes vegne. Forslaget om Hydrogendrevne ferger en gambling med menneskeliv... Eksplosjonen i Sansvika er et eklatant eksempel på myndighetenes og DSB manglende forståelse for risikobildet, krav til spesifikasjoner og oppfølgning og de potensielle latente konsekvenser knyttet til sivil bruk av Hydrogen. Mitt enkle forslag er som følger : Hydrogen forbys som drivstoff og bruk i den sivile og private sektor . Punktum finale. Det bør være relativt overkommelig å dokumentere dette ut fra tekniske data og Hydrogens fysiske egenskaper.. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå