Trondchh Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Hei! Når jeg setter girspaken i P står det i dashbordet at bilen er i P, men når jeg skrur av tenningen får jeg beskjed om at jeg må sette girspaken i P og tenningen står på. Jeg skrur på bilen igjen å setter den i P på nytt bare med litt mer kraft, så går det fint. Jeg føler den blir verre og verre for hver gang. Noen som har vert bort i dette før? Den var sånn når jeg kjøpte den brukt hos forhandler. Jeg fikk beskjed om at den bare var litt treg. At det ikke var noe problem. Nå etter at bruktbil garantien er gått ut har den bare blitt verre og verre. Redd jeg må bytte hele giren😅 Lenke til kommentar
Penny Skrevet 17. februar 2021 Del Skrevet 17. februar 2021 Vil tro det bare er en billig liten sensor under dekselet på girvelgeren som er blitt teit. Hadde noe lignende på en bil selv, men det gjaldt både P/N og R. Selve giret oppførte seg slik det skulle, men når den lille sensoren ikke merket at velgeren sto på R kunne jeg fint rygge uten at ryggelysene slo seg på (en solid overraskelse for bilen bak!), og når den ikke merket at velgeren sto i P eller N fikk jeg hverken lov til å starte motoren eller låse bilen. Jeg levde greit med å bare gi girspaken et dunk når den ble vrang, men jeg solgte min før den ble altfor ille. Forsto på en Facebookgruppe for den aktuelle bilen at dette var sånt man enkelt fikset selv, men så var jo denne bilen en generasjon og to eldre enn Mazdaen din. Vil likevel tro dette er en ganske billig sak hos verkstedet. 1 Lenke til kommentar
Trondchh Skrevet 17. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2021 Ok, det gir mening. Hos meg gjelder det kun P. Men allikevel plagsomt nok til at jeg har lyst å få fiksa det om det er kjapt gjort og ikke alt for dyrt. Takk for raskt svar og god info👍🏻 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå